השינוי המשמעותי בספינות המלחמה המצריות

ספינות OHP שנרכשו מארה"ב בכספי סיוע עברו שדרוג, במסגרתו הוחלפו מערכות מעקב וזיהוי למערכות מכ"מ מתקדמות. כלי השיט האלה, שהם למעשה סוג של ספינות נ"מ, נותנות למצרים אפשרות לחיזוק העליונות האווירית באזור  

 

ספינת המלחמה OHP מצרית. צילום: מתוך ויקיפדיה

בחודשים האחרונים עברו ספינות המלחמה של חיל הים המצרי שדרוג משמעותי. הספינות,  שעברו שדרוג באמצעות תקציב הסיוע האמריקני ה-FMS, הן ארבע ספינות אמריקניות מדגם OHP (Oliver Hazard Perry), המשרתות בחיל הים המצרי מזה למעלה מ-25 שנים.

ארבע ספינות ה-OHP נרכשו בכספי סיוע מארצות הברית בין השנים 1996-1994 יחד עם שתי ספינות נוספות מדגם KNOX. ספינות ה-OHP הן בדחי של כ-4,100 טון, בעלות טווח פעולה מרבי של כ-8,300 ק"מ ומהירות מרבית של כ-30 קשרים. את הספינה מפעיל צוות מרבי של כ-170 איש.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

הספינות האמריקניות נושאות משגר של 40 טילים, בו מותקנים טילי ים-ים מדגם Harpoon לטווח של כ-120 ק"מ וטילים נגד מטוסים מדגם SM-1MR לטווחים של עד כ-70 ק"מ. בנוסף מותקנים על הספינות משגרי טורפדו נגד כלי שיט וצוללות, תותח 76 מ"מ וסוללת תותחים קלה. ספינות ה-OHP הן למעשה סוללה נגד מטוסים צפה בעלת יכולות תקיפת מטרות בים וביבשה.

השדרוג האחרון בספינות הקרב המצריות כלל את החלפת המכ"מ האווירי הישן במכ"מ חדש ומתקדם מדגם Smart-S Mk2 3D. מכ"מ ה-Smart-S הינו מכ"מ תוצרת חברת THALES הצרפתית, רב משימתי, המיועד לבנות תמונת מטרות שטח בים הפתוח ובקרבת החוף ומטרות אוויר לכלי השיט.

מכ"מ זה הוא בעל יכולת גילוי בטווחים של עד 250 ק"מ ויכולת מעקב של עד 500 מטרות בו-זמנית. המכ"מ הינו בעל יכולות מתקדמות לגילוי מטרות שטח ואוויר באמצעות דופלר ו- Multi-beam וכן בעל יכולות נגד לוחמה אלקטרונית מתקדמות.

שדרוג המכ"מים בספינות מאפשר לחיל הים המצרי להגן מחד על כלי השיט שלו באופן טוב יותר מפני תקיפה אווירית, ומאידך מאפשר לשדרג את יכולות תקיפת המטוסים שלו ובכך ליצור עליונות אווירית מעל הים באמצעות הספינות. משמעותן של ספינות הנ"מ המשודרגות המצריות היא הצרת יכולותיו של חיל האוויר הישראלי מעל הים התיכון והים האדום במידה ותהיה הסלמה מול מצרים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית