הסכם אמריקני-גרמני: שילוביות ואיחוד בין הצבאות

מפקדי צבאות גרמניה וארה"ב חתמו על הסכם שיתוף פעולה חסר תקדים, בבסיסו העיקרון של לחימה משותפת בשדה הקרב בעתיד

 

חייל מצבא גרמניה בתרגיל בינ"ל משותף עם האמריקנים. צילום: משרד ההגנה האמריקני

מפקדי צבא ארה"ב וגרמניה חתמו על הסכם שעיקרו שיתוף פעולה חסר תקדים בהיקפו, "כמעט איחוד" בין שני הצבאות, שיתבצע תוך שבע שנים. ביסוד ההסכם טמון חזון משותף שצבאות שתי המדינות ימלאו תפקיד מכריע בשמירה על ביטחון יבשת אירופה.

הגנרלים ג'יימס מקנוויל מצבא ארה"ב ויירג פולמר מצבא גרמניה, חתמו על מסמכי ההסכם בכינוס של נציגי צבאות אירופה, שנערך במטה הצבא האמריקני בעיר ויסבאדן. מסמך ההסכם עוסק בבניית יכולות מבצעיות משותפות לשני הצבאות, פעולה שהיא "קריטית לעת הזאת כאשר ארגון נאט"ו ניצב מול איומים לאורך גבולותיו".

אתר גלובל דיפנס ניוז דווח כי עד שנת 2027, תושלם התכנית הקובעת אינטגרציה של שני הצבאות, שיפעלו כאילו הם צבא מאוחד במבצעים צבאיים אזוריים וגלובליים. המשמעות המעשית תהיה שחטיבה של צבא גרמניה תוכל לפעול תחת פיקוד של חטיבה אמריקנית, וההיפך. אינטגרציה כזו תופעל גם בדרגי מטה גבוהים, ודיוויזיות של כל אחת משתי המדינות יוכלו לפעול מבצעית בתחומי המדינה השנייה.

ברמות החטיבה והאוגדה מדברת התכנית על שילוב של תחומי איסוף המודיעין, תצפית וסיור, הקמת רשתות משותפות לניהול אש ומאגרי תחמושת משותפים. שני הצבאות יפעלו ליצירת תמונות מצב משותפות של שדות הקרב. כמו כן, סוכם על אספקת מכשירי רדיו משותפים ומערכות דיגיטליות אחודות להפעלת ארטילריה וירי רקטות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית