"תופעה מפחידה": תביעה נגד המאגר הביומטרי של ה-FBI

ארגון זכויות אדם מארה"ב הגיש תביעה נגד השימוש של הבולשת האמריקנית בטכנולוגיות מעקב זיהוי פנים. "הם אוספים נתונים על פנינו, הקרניות שלנו, דפוסי הליכה וקולות", אומרים בארגון

 
"תופעה מפחידה": תביעה נגד המאגר הביומטרי של ה-FBI

אילוסטרציה: Bigstock

בעוד בנוף הישראלי אין ממש גופי אכיפת פרטיות עם שיניים, בארה"ב המתח בין טכנולוגיות ביטחוניות להפרת הפרטיות צובר תאוצה. לאחרונה הגיש ארגון זכויות האדם Aclu, תביעה נגד ה-FBI בגין שימוש במאגר ביומטרי לזיהוי פנים.

"טכנולוגיית מעקב זיהוי פנים כבר הפכה את העולם המפחיד למציאות בהונג קונג, והיא הופכת במהרה לאפשרות מפחידה בארצות הברית", כותבים בהודעת הארגון. "ה- FBI אוסף בימים אלה נתונים על פנינו, הקרניות שלנו, דפוסי הליכה והקולות, ומאפשר לממשלה לזהות אותנו, לעקוב אחרינו ולפקח עלינו. הסוכנות יכולה להתאים או לבקש התאמה של הפנים שלנו מול לפחות 640 מיליון תמונות של מבוגרים המתגוררים בארה"ב. לפי הדיווחים היא פעלה עם טכנולוגיית מעקב זיהוי הפנים הלקויה של אמזון".

"זו הסיבה", נכתב בפרסום, "שהיום אנו מבקשים מבית משפט פדרלי להתערב ולהורות ל- FBI ולסוכנויות קשורות להעביר את כל הרשומות הנוגעות לשימוש בטכנולוגיית זיהוי פנים. נוהלי השיטור הפוליטי המטרידים של ה-FBI מדגישים את הצורך הדחוף בשקיפות".

עוד מאשים הארגון כי "לפחות מ-2010, ה-FBI פיקח על קבוצות אזרחיות, כולל ארגוני צדקה, אנשי איכות סביבה, פעילי פרו-פלסטיניים, מפגינים נגד ICE וכאלה המצדדים בנורמליזציה עם קובה ואיראן. בשנים האחרונות, ה-FBI בזבז משאבים רבים כדי לרגל אחרי פעילי זכויות אפרו-אמריקנים, שהסוכנות כינתה אותם 'קיצוני זהות שחורה'. הם עשו זאת כדי להצדיק מעקב יתר על תנועת החיים שלהם".  

אולי יעניין אותך גם