גוגל מרחיבה אחיזה בשוק המידע הרפואי

חברת הענק הודיעה על רכישה של חברת מכשור התיעוד הרפואי פיטביט, שמייצרת ציוד לניטור כושר ושעונים חכמים

 

אילוסטרציה: Bigstock

גוגל ממשיכה להתרחב לעולמות מידע נוספים, והודיעה על רכישת חברת מכשור התיעוד הרפואי Fitbit. לפי פרסום של forbes, מדובר בעסקה בהיקף של כ-2.1 מיליארדי דולרים. פיטביט מייצרת ציוד תיעוד רפואי כמו ציוד לניטור כושר ושעונים חכמים.  גוגל אומנם הצטרפה לחברות טכנולוגיה גדולות אחרות כמו Apple Inc ו- Samsung Electronics Co Ltd בפיתוח טלפונים חכמים, אך היא עדיין לא פיתחה ציוד לביש. 

"חברת פיטביט הפכה לציבורית בשנת 2015, כאשר מחיר המניה עלה קרוב ל-50%. באותה תקופה רשמה החברה הכנסות רבעוניות של יותר מ-500 מיליון דולר. אך למרבה הצער, זה יתגלה כשיא ההצלחה של Fitbit. השוק יתמלא בקרוב בשלל מכשירים אחרים, שרבים מהם היו בעלי מחיר נמוך יותר. זה גם לא עזר לפיטביט שסבלה מבעיות ייצור ואיכות, שהגבילו את הצמיחה", נכתב בפרסום.

על פי הפרסום, שוק הציוד הלביש נשלט על ידי אפל וסמסונג, בעלות ניסיון של עשרות שנים בייצור ומכירה של מכשירי חומרה בהיקף המוני. גוגל מעולם לא מכרה בהצלחה מכשירי חומרה בכל רמה המתקרבת לקנה המידה של אותן שתי חברות. "ההבדל העיקרי שיש לגוגל על פני אפל וסמסונג הוא הגישה למגוון רחב של נתונים ואלגוריתמים לבריאות בחברות הבנות שלה וורילי וקאליקו, ובאמצעות תיק ההשקעות הרחב שלהם ב-GV", נכתב בפרסום.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית