Proofpoint רוכשת את ObserveIT במזומן

הרכישה מרחיבה את המיצוב של פרופפוינט כמובילה בתחום אבטחת סייבר ממוקדת-אנשים ,(People-Centric Security) במטרה למנוע דליפת מידע (DLP) מעבר למתחם המיחשוב האירגוני – בדוא"ל, בענן ובעמדות הקצה

Proofpoint רוכשת את ObserveIT במזומן

דורון אלגריסי, מנכ"ל Proofpoint ישראל (צילום: גבריאלה פלד)

חברת Proofpoint, Inc, (פרופפוינט) מודיעה על הסכם סופי לרכישת ObserveIT הפועלת בתחום פלטפורמת ניהול איומים תוך ארגוניים. ההסכם כפוף לתנאי סגירה מקובלים, ומימושו צפוי לקראת סוף הרבעון הרביעי של 2019, לאחר שהמיזוג ייבחן על ידי Hart-Scott-Rodino ויקבל אישורים רגולטורים אחרים.
 
באמצעות רכישה זו, פרופפוינט תרחיב את יכולותיה בתחום מניעת דליפת מידע ארגוני (Data Loss Prevention - DLP) בעמדות קצה ארגוניות, ותציע פתרון מתקדם הכולל יכולות מניעת דליפת מידע גם בדואר אלקטרוני, בענן (CASB) ובמידע המאוחסן. שילוב טכנולוגית הקצה המובילה של ObserveIT, אשר מותקנת במחשבי המשתמשים, ויכולת הניתוח האנליטי של סיכונים הקשורים במידע, ביחד עם היכולות של פרופפוינט בתחומי סיווג מידע, זיהוי איומים ומודיעין באבטחת סייבר, יאפשר ללקוחות אירגוניים לקבל תובנות  בנוגע להתנהגות המשתמשים עם מידע רגיש, בכל מקום בו הוא מאוחסן. 
 
"רכישת ObserveIT מדגישה את מחויבותה של פרופפוינט לספק לארגונים פתרונות אבטחת סייבר ממוקדת-אנשים, אשר נועדו להגן על מה שחשוב: האנשים והמידע שיש להם גישה אליו, גם מעבר למתחם המחשוב הארגוני, בעולם הנשלט על ידי הענן", כך לדברי יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל פרופפוינט, גארי סטיל. "בכדי להגן על המידע, נדרשת יכולת לזהות סיכונים שנובעים מאיומים תוך אירגוניים ופעילות משתמשים מסוכנת, ולהגיב מיידית בהקטנתם, באפליקציות ענן, בדוא"ל ובעמדות הקצה. אנו שמחים לצרף את עובדי ObserveIT ולקוחותיהם לפרופפוינט".   
 
מעל 99% מהתקפות הסייבר בימינו מצריכות מעורבות של הגורם האנושי בכדי להצליח. בכך, הופך המשתמש לקו ההגנה האחרון, בעוד מנגד, פצחני סייבר מגבירים את תקיפותיהם על ארגונים, באמצעות העובדים שלהם. כאשר יותר ויותר משתמשים ניגשים למידע שלהם מעמדות קצה המחוברות מחוץ לרשת האירגונית, דרך אפליקציות ענן (מאושרות ולא מאושרות), חיוני שארגונים יוודאו כי ברשותם המנגנונים הטובים ביותר לאבטחת סייבר ממוקדת-אנשים, אשר יעזרו להם להבין כיצד, מתי והיכן נחשפים המשתמשים למידע מהותי וקניין רוחני. לפי דו"ח תחקור דליפת המידע משנת 2019 של חברת ורייזון, חשוב ביותר למנוע דליפת מידע המתרחשת עקב חשבונות משתמש חשופים (29% מסך דליפות המידע), עמדות קצה חשופות (32%) או כתוצאה מפעולות זדוניות שמקורן בארגון (34%).
 
לנוכח המגמה הגוברת של חברות המעודדות את העובדים לעבוד מכל מקום ומכל מכשיר, מניעת דליפת מידע אירגוני דורשת מעבר מפתרון ישן, המוגבל לרשת האירגונית ומבוסס הגדרות ציות, לפתרון חכם, שמזהה פעילות בעלת סיכון הקשורה למידע ומגיב לה, באפליקציות ענן, בדוא"ל ובתוכנות האבטחה בעמדות הקצה. פלטפורמת מניעת דליפת המידע המשולבת, תספק יכולות זיהוי בזמן אמת של התנהגות חריגה בקרב אנשים, מידע, מכשירים ואפליקציות. היא תאפשר לצוות אבטחת המידע להבין ולהגיב לשימוש לא תקין במידע, בין אם המידע מאוחסן במחשב ארגוני, באפליקצית ענן כגון אופיס 365, או בדוא"ל.
 
"ההובלה של פרופפוינט בתחום אבטחת סייבר ממוקדת-אנשים, היכולת התבונתית הרחבה ומשאבי המחקר והפיתוח שלה, מבדילים אותה משמעותית בתעשיה ומשלימים באופן ישיר את היכולות שלנו לזהות במהירות סיכונים הנובעים מאיומים תוך אירגוניים ולמנוע איבוד מידע מהותי" אמר מנכ"ל ObserveIT, מייק מקי (Mike McKee). "אנו מאוד נרגשים להצטרף לצוות של פרופפוינט ולספק ללקוחות פתרונות אפקטיביים יותר, במטרה למנוע סיכוני סייבר תוך אירגוניים, לצמצם את זמני החקירה ולוודא שמשתמשים לא ישלחו, בטעות או בכוונה, מידע רגיש או סודי לגורם חיצוני".  
 
זוהי הרכישה השלישית של פרופפוינט בישראל בשלוש השנים האחרונות, לאחר שרכשה את חברת אבטחת הענן פיירליירס (FireLayers) בשנת 2016 וב-2019 את חברת מטא-נטוורקס (MetaNetworks). "הצוות של ObserveIT תורם להגדלת מרכז הפיתוח שלנו בישראל, אשר צמח בשלוש השנים האחרונות מעשרות בודדות למאות עובדים", אמר דורון אלגרסי, מנכ"ל פרופפוינט ישראל.
 
השלכות פיננסיות
 
מודל ההכנסות של ObserveIT התבסס היסטורית על מודל של רשיון בלתי מוגבל בזמן, אשר פרופפוינט מתכוונת להעביר למודל מבוסס מנוי, מיד לאחר השלמת הרכישה. קצב ההוצאות השנתיות של אובזרבאיט עמד על כארבעים מיליון דולר, נכון לרבעון השלישי של 2019. במידה והעיסקה תושלם בדצמבר 2019, פרופפוינט מצפה כי ObserveIT  תתרום באופן נומינלי לצמיחה בהכנסות ובחיובים של פרופפוינט ברבעון הרביעי של 2019 (לגביו ניתנה התחזית האחרונה על ידי פרופפוינט ב - 24 לאוקטובר 2019), ולדילול נומינלי בהכנסות נטו ותזרים המזומנים החופשי של פרופפוינט לאותה תקופה (ביחס לתחזית non-GAAP של הכנסות נטו ותזרים מזומנים חופשי שניתנה על ידי החברה). לגבי השנה הפיסקלית 2020, התרומה הלא אורגנית של ObserveIT  להכנסות וחיובים של פרופפוינט מהמודל העסקי הקודם שלה, צפויה להיות יחסית מוגבלת לאור המעבר המתוכנן מהמודל העסקי הנוכחי של ObserveIT למודל מבוסס-מנוי.

אולי יעניין אותך גם