שדרוגים במסוקי האפאצ'י ובמטוסי F-35

יצרנית כלי הטיס לוקהיד מרטין תוסיף לשני הדגמים שיפורים שיסופקו לצבא ארה"ב וחילות זרים אחרים. בין היתר תוסיף החברה לשני סוגי כלי הטיס מערכות לחימה אלקטרוניות חדשות. בנוסף, משקל החמקן יופחת משמעותית ומחירו יוזל

מטוס F-35. יקבל שדרוגים. צילום (ארכיון): AP

שיפורים ושדרוגים בכלי טיס המופעלים גם על ידי חיל האוויר הישראלי: חברת לוקהיד מרטין תספק למסוקי אפאצ'י של צבא ארה"ב ושל חילות אוויר זרים מערכות לוחמה אלקטרונית (ל"א) חדישות. למטוסי הקרב החמקניים F-35 תספק החברה ציוד מתקדם המונע שיבושים וחסימות של שידורי אויב (ANTI JAM).

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

מסוקי הקרב אפאצ'י AH-64E יזכו למערכות ל"א חדישות שיאפשרו גילוי וזיהוי מהירים של איומים בשדה הקרב האווירי. המערכת החדשה מזהה שידורים של חומר מודיעיני, נתונים של תצפיות וסיורים, וכך יכול טייס המסוק ליירט אויב זמן רב לפני שמסוקו מאוים ישירות. כך משתפרת שרידות המסוק.

מסוק האפאצ'י. צילום: צבא ארה"ב

בכיר בלוקהיד מרטין מסר לוורלד דיפנס ניוז כי מערכות MRFI כבר נמסרו לצבא ארה"ב המפעיל מסוקי אפאצ'י ולמפעילות אחרות החברות בקואליציה עם ארה"ב. המערכת משדרת מידע על תדירויות מכ"ם ומזהה במהירות מקורות מכ"ם עוינים, וכך מגינה על צוותי המסוקים. לוקהיד מרטין קיבלה חוזה בסך 42.7 מיליון דולר לאספקת הכמות השנייה של המערכות, כאשר האספקה כולה היא בשווי של 102 מיליון דולר.

עבור מטוסי הקרב החמקניים F-35 קיבלה לוקהיד מרטין חוזה ראשוני בסך 25 מיליון דולר לייצור מקלט המונע שיבושים וחסימות שידורים (ANTI JAM) הקשור למערכת GPS. המערכת תותקן כחלק מחליפת שדרוגים ושיפורים BLOCK 4 במטוסי F-35. המערכת החדשה תחליף אנטנה אלקטרונית הפועלת במטוסים הקיימים, וכך תעניק למטוס פתרון של הדור הבא למניעת שיבושי שידורים. בונוס נוסף: הפחתה משמעותית במשקל המטוס ובעלות ייצורו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית