טיסת מבחן מוצלחת ל"אייר פורס 1" הישראלי

לאחר טיסה ראשונה של ארבע שעות, נחת "כנף ציון" - מטוס ראשי המדינה של ישראל, בנמל התעוםה בן גוריון. התעשייה האווירית: "טיסת המבחן עברה בהצלחה, כל מערכות המטוס עבדו באופן תקין"

 

טיסת מבחן מוצלחת ל"אייר פורס 1" הישראלי

מטוס הבואינג ה-ER767-300 ממריא. צילום: התעשייה האווירית

אחרי שנחשף בשבוע שעבר בפעם הראשונה, מטוס ראשי המדינה, ה"אייר פורס 1" הישראלי, המריא לטיסת המבחן הראשונה שלו על ידי צוות טייסי הניסוי של התעשייה האווירית.המטוס, שנקרא "כנפי ציון". נחת שוב בנתב"ג לאחר טיסה של כארבע שעות. בתעשייה האווירית הגדירו את טיסת המבחן מוצלחת. 

במסגרת טיסת המבחן, מטוס הבואינג 767-300ER, ימריא לטיסה מעל שמי האזור ובמהלך מספר שעות טיסה יבחנו טייסי הניסוי של התעשייה האווירית את המערכות המרכזיות של המטוס. המטוס קיבל מרשות התעופה האזרחית אישור כשירות אווירית לניסוי טיסה וזוהי טיסת מבחן ראשונה מבין סדרת טיסות ובדיקות נוספות שיערכו בהמשך.

מהתעשייה האווירית נמסר כי "ביום חמישי האחרון, המטוס ביצע בדיקת הסעה על פי פרוטוקול ההכנות לטיסת מבחן. בבדיקת הסעה זו נבדקו המערכות ההידראוליות, מערכות הבלמים ומערכות היגוי קרקע. במהלך ההתארגנות לריצת מסלול ראשונה אובחן עשן קל מגלגל שמאל ועל פי הנוהל הגיע לשטח האווירי צוות כיבוי. בהמשך היום המטוס ביצע ריצת מסלול נוספת, בה נבדקו המנועים במלוא הכוח, מערכת הבלמים, מערכת היגוי הקרקע ומערכות נוספות – כל המערכות פעלו בצורה תקינה ובהתאם לדרישות המחמירות בעולם התעופה".

צילום: התעשייה האווירית

"האייר פורס 1" הישראלי מכיל מערכות מתוחכמות אשר תוכננו, יוצרו והורכבו בתעשייה האווירית על מנת להתאימו לתצורת מטוס ראשי מדינה. הדגם יכול לטוס בטיסה רציפה ללא צורך בנחיתות ביניים עד לסין ויפן במזרח וארה"ב או ברזיל במערב. בתוכו ישנן מערכות קשר מתוחכמות ומוצפנות המאפשרות קשר רציף, מאובטח ומוצפן לראשי המדינה עם מדינת ישראל או מדינות אחרות. בנוסף, עונה המטוס על כל דרישות הביטחון והבטיחות המורכבות, המוכתבות מאופי משימתו.

התעשייה האווירית היא אחת החברות להן יכולת לתכנן, לפתח, להסב מטוסים, והיא מבצעת פעילות זו במסגרת חטיבת התעופה אשר הוקמה בתחילת השנה כחלק מהאסטרטגיה החדשה של החברה.

"תצורת וטכנולוגית המטוס", מסבירם בחברה, "מבטאים את היכולות הטכנולוגיות הייחודיות של מומחי ועובדי חטיבת התעופה של התעשייה האווירית, אשר כחלק מקו העסקים של החטיבה מסבים מטוסי נוסעים ישנים לתצורות שונות ומורכבות כגון מטוסי תדלוק, מודיעין ומטען".