בתגובה לירי לדרום: צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועה

לאחר כמה מטחים שנורו משטח הרצועה לעבר יישובי עוטף עזה, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מטרות לאורך הרצועה. בין היתר הותקפו: תשתיות ימיות, הגנה אווירית, מתחמי אימונים ואתרי אמל"ח

 

יעד שהותקף באזור דיר אל-בלאח. אתר פיקוד, תשתיות אמל"ח ממנו נחפרה מנהרה התקפית. צילום: דובר צה"ל

צה"ל תקף במהלך הלילה (ש') מטרות של חמאס ברצועת עזה בתגובה למטחי הרקטות שנורות אמש לעבר הדרום. יותר מ-10 רקטות נורו לעבר ישראל, שמונה יורטו על מערכת כיפת ברזל. בית בעיר שדרות ספג פגיעה של טיל. לא היו נפגעים, אך נגרם נזק למבנה ולכמה כלי רכב.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

מדובר צה"ל נמסר כי מטוסי קרב תקפו מגוון רחב של יעדי טרור בהם מתחם צבאי של הכוח הימי של ארגון הטרור חמאס, מתחם צבאי של מערך ההגנה האווירית של הארגון, מתחם צבאי המכיל סימולטור לירי נגד טילים, מתחמי אימונים, אתר לייצור אמצעי לחימה, מתחם צבאי המשמש כמחסן אמצעי לחימה ותשתיות תת-קרקע של ארגון הטרור בצפון, מרכז ודרום רצועת עזה.

חרף הדיווחים השונים כי מי שביצע את הירי הרקטות היה הג'יהאד האסלאמי, במערכת הביטחון הדגישו את האחריות של חמאס. "צה"ל רואה בחומרה רבה את מתקפת הרקטות לעבר שטח ישראל, נמצא במוכנות גבוהה וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל. צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה", נמסר מדובר צה"ל.

פראמדיק מד"א, אלכס קוסינוב, סיפר על אירוע פגיעת הטיל בשדרות: "כשהגענו לרחוב הייתה המולה רבה, בסמוך היו מספר מכוניות עם שמשות מנופצות. דיירי הבית שנפגע, זוג בשנות ה-40 וילדיהם היו במבנה סמוך. הם סיפרו לנו שמיד עם הישמע האזעקה הם נכנסו למרחב מוגן ויצאו כעבור מספר דקות. הם לא נפגעו ולא נזקקו לטיפול רפואי".

בחמישי בערב נורתה משטח רצועת עזה של רקטה אחת, שיורטה על ידי כיפת ברזל. בתגובה לירי אתמול, טנק וכלי טיס של צה"ל תקפו שתי עמדות צבאיות של חמאס בצפון רצועת עזה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית