הסלמה בדרום: מטחים נורו לעוטף עזה, בית נפגע

יותר מ-10 רקטות נורו לעבר שדרות וכמה יישובים בעוטף עזה. בית בעיר ספג פגיעץ טיל, לא היו נפגעים. מדובר צה"ל נמסר על 7 רקטות שיורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. דיווחים פלסטיניים על תגובה של צה"ל 

צילום (ארכיון): AP

בדרך להסלמה? כמה מטחי רקטות נורה הערב (ו') מרצועת עזה לעבר ישראל. התרעות צבע אדום נשמעו בשדרות וכמה יישובים במרחב עוטף עזה. בית בעיר שדרות ספג פגישה של טיל. לא היו נפגעים, אך נגרם נזק למבנה ולכמה כלי רכב. יותר מ-10 רקטות נורו לעבר ישראל, שמונה יורטו על מערכת כיפת ברזל. .

פראמדיק מד"א, אלכס קוסינוב, סיפר על אירוע פגיעת הטיל בשדרות: "כשהגענו לרחוב הייתה המולה רבה, בסמוך היו מספר מכוניות עם שמשות מנופצות. דיירי הבית שנפגע, זוג בשנות ה-40 וילדיהם היו במבנה סמוך. הם סיפרו לנו שמיד עם הישמע האזעקה הם נכנסו למרחב מוגן ויצאו כעבור מספר דקות. הם לא נפגעו ולא נזקקו לטיפול רפואי".

אתמול נורתה משטח רצועת עזה של רקטה אחת, שיורטה על ידי כיפת ברזל. בתגובה לירי אתמול, טנק וכלי טיס של צה"ל תקפו שתי עמדות צבאיות של חמאס בצפון רצועת עזה.

תקרית ביטחונית קרתה אתמול גם בגזרה הצפונית. חיזבאללה ירה אתמול טיל נגד מטוסים לעבר כלי טיס בלתי מאויש ישראלי – והחטיא. מדובר צה"ל נמסר כי "ירי נ"מ זוהה מעל שטח לבנון לעבר כלי טיס בלתי מאויש של צה"ל. הכלי לא נפגע".

הדיווח מלבנון מגיע לאחר שכזכור, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה איים לאחר אירוע הרחפנים בביירות, שיירה על כל כלי טיס ישראלי שיחדור לשמי לבנון.

כלי תקשורת בלבנון דיווחו כי טיל נגד מטוסים נורה לעבר מטרה ישראלית בשמי דרום לבנון, ככל הנראה כלי טיס בלתי מאויש. על פי חלק מהפרסומים, הכטב"מ הישראלי הופל. בצה"ל, כאמור, טענו כי הכלי לא נפגע. 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית