"ישראל הפעילה קמפיין תעמולה נגד סולימאני"

על פי פרסום זר, המוסד ואמ"ן הפעילו בשנים האחרונות מבצע תקשורתי שנועד לפגוע במעמדו של מפקד כוח קודס בתוך איראן. מטרות המבצע לא הושגו ברובן ומעמדו אף התחזק בקרב דעת הקהל האיראנית. עם זאת, יעד אחד כן הושג

 

קאסם סולימאני. צילום: AP

המוסד ואמ"ן הפעילו במשך שלוש שנים קמפיין תקשורתי לערעור מעמדו של קאסם סולימאני, כך עולה מפרסום של Intelligenceonline. לפי הפרסום, מטרת המבצע הייתה לפגוע ביחסים שבין סולימאני לחמינאי, ולערער את התדמית שלו בקרב הציבור האיראני. עם זאת, המבצע כשל בהשגת מטרותיו.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

המבצע כלל שימוש באתרי אינטרנט, רשתות חברתיות וכלי תקשורת מסורתיים ופעל 'לצבוע' את סולימאני כמי שאחראי לסנקציות על איראן. כחלק ממבצע התעמולה, טענו בכירים ישראלים, ביניהם ראש הממשלה, הרמטכ"ל וראש המוסד בתקשורת כי הפעילות של משמרות המהפכה בסוריה ועיראק יקרה מאוד. חלק מטענה זו התבססה על ההפצצות החוזרות ונשנות שיוחסו לישראל נגד תשתיות הקשורות לאיראן.

המבצע נכשל בחלקו מכוון שהציבור האיראני לא השתכנע שסולימאני פועל על דעת עצמו, אלא המשיך להאמין כי הוא פועל על בסיס פקודות ישירות מחמינאי. בפועל, המבצע רק הגדיל את אמון הציבור בסולימאני, כאשר זה אף פרסם כי חייו נמצאים בסכנה בגלל האיום מישראל. הנרטיב הזה רק חיזק את מעמדו ומעמד השלטון בטהרן בעיני הציבור. סולימאני אף שכנע את חמינאי לתת לו לנהל את האסטרטגיה האיראנית בסוריה ועיראק, והצליח להביא להתגברות התוקפנות האיראנית מול ישראל, כך לפי הפרסום.

עם זאת, לא הכל שחור. מקורות ששוחחו עם ישראל דיפנס מסרו כי המבצע המדובר עזר לצייר נרטיב תקשורתי אנטי-סולימאני בעולם. בכך, השיג המבצע לפחות חלק ממטרותיו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית