הודו מול ישראל: הקרב על הרקטות לפיליפינים

ההודים עשויים לגבור על אלביט יבשה במירוץ למכירת מערכת טילים לפליפינים. בעבר כבר הייתה על השולחן הצעה ישראלית של תעש לפיליפינים, שנגנזה על ידי המדינה האסיאתית

 
הודו מול ישראל: הקרב על הרקטות לפיליפינים

מערכת הטילים ההודית. צילום: AP

בעוד תעש, היום אלביט יבשה, הייתה הראשונה להציע לפיליפינים כבר ב-2016 מערכת רקטות להגנה חופית תחת הפרויקט SBMS, ההודים, בגיבוי רוסיה, מציעים למדינת האיים האסיאתית את מערכת הברהמוס (BrahMos) תחת פרויקט LBMS. נזכיר כי הפרויקט נגנז אז בדקה ה-90 לטובת העברת כסף לרכש אמצעים נגד טרור עבור צבא הפיליפינים. תעש בחרה לא לתבוע את הפיליפינים מתוך הנחה שהכסף יגיע מתישהו בעתיד. כאמור, כעת, נראה כי הנחה זו לא תתממש.

למרות שמדובר בפרויקט שיצא לפועל, ככל הנראה, בשנים 2023-2028, עבור אלביט וסיב"ט מדובר באתגר של מאות מיליוני דולרים. לפי פרסום של Maxdefense, מדובר במערכת שעתידה להגן, בין היתר, על איי Kalayaan. שתי זרועות הצבא - הים והיבשה - רוצות מערכת רקטית.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"באופן מפתיע, נשיא הפיליפינים דוארטה נתן לצבא ולצי הפיליפינים אישור עקרוני לרכישה, עם תקציב משולב לשתי הזרועות בעלות של 30 מיליארד Php (כ-600 מיליוני דולרים). הרכש במסגרת שני הפרויקטים יתבצע בתהליך G2G עם ממשלת הודו", נכתב בפרסום.

אין ספק כי מדובר באחת מעסקאות הטילאות הגדולות ביותר שישראל מתמודדת עליהן בשנים האחרונות. זאת, על רקע עסקאות הגנה אווירית של רפאל שסוכלו על ידי האמריקנים בפולין ושוויץ. במקרה זה, הודו, שפיתחה עם ישראל את הברק-8, עשויה לסכל את מכירת הרקטות של אלביט יבשה לפיליפינים. הנטל, כאמור, נופל על השיווק של אלביט יחד עם סיב"ט. העסקה, אם וכאשר תצא, תיושם דרך מנגנון G2G.

אולי יעניין אותך גם