הקבינט החליט: פיקוח על השקעות זרות

על פי דיווחים שונים, גורמים בממשל האמריקני לחצו על ישראל להפחית את המעורבות של סין בארץ. על רקע לחצים אלה, הודיע הקבינט על הקמת גוף שיפקח על השקעות זרות, "וייבחן את היבטי הביטחון הלאומי בתהליך אישור השקעות אלו"

 

סגן נשיא סין ואנג קישן בפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בשנה שעברה. צילום: AP

על רקע הדיווחים על הלחץ האמריקני על ישראל להפחית את ההשקעות הסיניות בארץ, הודיע הקבינט הביטחוני על הקמת גוף שיפקח על השקעות זרות. מדובר בוועדה מייעצת בראשות משרד האוצר לבחינת היבטי ביטחון לאומי בתהליך אישור השקעות של גופים זרים.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

בוועדה ישתתפו נציגים בכירים ממשרד האוצר, משרד הביטחון והמטה לביטחון לאומי וכן משקיפים מטעם משרד החוץ, משרד הכלכלה והמועצה הלאומית לכלכלה. הוועדה תתייעץ עם גורמי הביטחון והכלכלה הרלוונטיים, והפנייה אליה תעשה באופן וולונטרי ע"י הרגולטורים. עסקאות שלא מחייבות אישור ממשלתי – לא יובאו לדיון בוועדה, כך נמסר בהודעת הקבינט.  

עבודת המטה להקמת הוועדה וסדרי עבודתה תבוצע תוך 45 יום. "התהליכים שסוכמו יאזנו באופן ראוי בין הצורך לעודד השקעות זרות בישראל והבטחת המשך השגשוג הכלכלי, לבין שיקולי ביטחון לאומי", נמסר מוועדת השרים לענייני ביטחון.

"הוועדה תסייע לרגולטורים לשלב שיקולים של ביטחון לאומי בתהליך אישור השקעות זרות בתחומי הפיננסים, התקשורת, התשתיות, התחבורה והאנרגיה. ההתייחסות תגובש בכפוף למחויבויותיה הביטחוניות של מדינת ישראל, תוך מתן דגש מרכזי להיבטים כלכליים רלוונטיים", הסבירו בקבינט.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית