בשל מעצר שני אזרחים: ירדן החזירה את שגרירה

שר החוץ הירדני הודיע על החזרת השגריר בעקבות מעצרם של שני אזרחים שעצורים בישראל במסגרת מעצר מנהלי בחשד לעבירות ביטחון. במקביל, אזרח ישראלי חצה את הגבול לירדן ונעצר. בכיר בפרלמנט הירדני: "קלף מיקוח"

הפגנות בירדן למען שחרורה של האזרחית הירדנית העצורה בישראל. צילום: AP

 ירדן הודיעה אמש (ג') כי הוא מחזירה את השגריר שלה בישראל להתייעצות, בעקבות מעצרם של נשי אזרחים ירדנים. שר החוץ הירדני איימן א-ספדי אמר: "לאור חוסר ההיענות הישראלית לדרישה המתמשכת שלנו מזה חודשים לשחרר את שני האזרחים הירדנים היבא אל-לבדי ועבד אל-רחמן מרעי, והמשך מעצרם הלא אנושי, השגריר זומן כצעד ראשון".

על רקע המחאה הירדנית על מעצר השניים, ירדן הודיעה כי עצרה אזרח ישראלי שהסתנן באופן לא חוקי למדינה. משרד החוץ הישראלי בודק את הנושא, ואילו מצה"ל נמסר כי האזרח נעצר ותוחקר על ידי כוחות הביטחון הירדנים וכי מדובר בחציה מרצון. באתר וואלה דווח כי בכיר בפרלמנט הירדני אמר כי האזרח הישראלי מוחזק כקלף מיקוח עבור שחרור שני הירדנים העצורים בישראל.

על פי דיווח בחדשות 13, היבא אל-לבדי בת ה-24, נעצרה לפני כחודשיים ונמצאת במעצר מנהלי בחשד לעבירות ביטחוניות, וכי היא בעקבות מעצרה היא מקיימת שביתת רעב. עוד על פי הדיווח, עבד אל-רחמן מרעי נעצר גם הוא לפני כחודשיים במעבר אלנבי ומאז הוא מוחזק במעצר מנהלי.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית