אחרי מחאות העדה האתיופית: יחידה חדשה קמה במשטרה

במשטרה השיקו את "היחידה המשטרתית החדשה לשוויון מגדרי ומגוון תרבותי". היא תהיה כפופה למפכ"ל ותחליף את יחידת היוהל"ן. בין היתר, זה מה שעתידה לעשות היחידה החדשה

 
אחרי מחאות העדה האתיופית: יחידה חדשה קמה במשטרה

תנ"צ יפעת שקלאר (במרכז), מפקד היחידה החדשה. צילום: דוברות המשטרה

כמה חודשים לאחר ההפגנות של יוצאי העדה האתיופית בישראל, שפרצו לאחר מותו של סלומון טקה, השיקו היום (ב') במשטרה את היחידה המשטרתית החדשה לשוויון מגדרי ומגוון תרבותי.

היחידה הוקמה ביוזמת השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, ומ"מ המפכ"ל, ניצב מוטי כהן. במשטרה מסבירים את מטרת היחידה: "תפעל לקידום שוויון מגדרי ולמגוון תרבותי ותהיה אמונה על פיתוח הכשירות הרב תרבותית במשטרה ועל מתן כלים לשוטרים, על מנת לשפר את הממשק והקשר עם אוכלוסיות מיוחדות בחברה הישראלית".

היחידה החדשה תהיה כפופה ישירות למפכ"ל המשטרה, והיא תחליף את יחידת היוהל"ן (יועצת המפכ"ל לענייני נשים), שתאורגן מחדש ויורחבו תחומי עיסוקה. בראש היחידה תעמוד תנ"צ יפעת שקלאר והיא תמנה 18 שוטרים ושוטרות שיעברו הכשרות מתאימות. כמו כן, בתוך היחידה יוקם ויפעל לראשונה מדור מקצועי שיהיה אחראי על הטמעת התודעה הרב תרבותית ויפעל לקידום שוויון הזדמנויות.

,מיד עם הקמתה, היחידה תפעל לגיבוש מדיניות, לכתיבת נהלים ופקודות ולמיסוד תהליכי עבודה שמטרתם להביא לגיוון תרבותי בשורות המשטרה וקידום שוטרים, באופן שישקף בצורה מיטבית את החברה הישראלית ואת צרכי האוכלוסיות בחברה. בנוסף, היחידה תסייע בפיתוח תכניות הכשרה וחינוך ותאתר חסמים לקידום אוכלוסיות ייחודיות, תקדם הסברה פנים-ארגונית וחוץ-ארגונית בתחום המאבק באי שוויון מגדרי או תרבותי. כמו כן, תפקח היחידה על הטיפול בתלונות ציבור בנושא שיטור יתר ותוודא שכל תלונה מטופלת באופן יסודי, תקדם ערכי שוויון מגדרי ורב תרבותיות במשטרה ותפעל למימוש יעדי הגיוס מקרב אוכלוסיות ייחודיות", נמסר מהמשטרה.

השר לביטחון הפנים, ח"כ גלעד ארדן, אמר במהלך טקס השקת היחידה במכללה הלאומית לשוטרים: ״היחידה החדשה תביא למהפכה תפיסתית בדרך פעולת המשטרה כלפי אוכלוסיות ייחודיות ותבער כל גילוי אפליה בשורותיה. כמו כן היא תוודא שכל תלונה על שיטור יתר תתברר באופן יסודי ושכל התנהגות פסולה שתתגלה תטופל בחומרה. משטרת ישראל שייכת לכלל האזרחים וחשוב שהיא תשקף את המגוון החברתי במדינה ותפעל מול האוכלוסייה מתוך היכרות עם התרבויות והמנהגים הייחודיים שבה״.

אולי יעניין אותך גם