בעלת האוב: בסיס נתונים סודי של בריטניה חוזה מי ייגרר לטרור

על פי פרסום בגרדיאן, היחידה הבריטית נגד טרור החזיקה במסד ובו פרטים על אלפי אנשים, במסגרת תוכנית למניעה של טרור בממלכה

 
בעלת האוב: בסיס נתונים סודי של בריטניה חוזה מי ייגרר לטרור

אילוסטרציה: Bigstock

יחידת נגד-טרור של בריטניה החזיקה בבסיס נתונים סודי ובו פרטים על אלפי אנשים, שהופנו לתוכנית למניעת הרדיקליזציה השנויה במחלוקת של הממשלה. כך לפי פרסום של Theguardian. מסד הנתונים הלאומי למניעת ניהול תיקים (PCM) מנוהל באופן מרכזי על ידי מטה השיטור הלאומי נגד טרור. הוא נגיש לכל כוחות המשטרה ברחבי אנגליה, וויילס, סקוטלנד וצפון אירלנד. משרד הפנים יכול לבקש ממנו נתונים, כך על פי מסמכים שנשלחו לקבוצת זכויות האדם ליברטי ונראו על ידי הגרדיאן.

המטרה המוצהרת של תכנית המניעה, תוכנית התנדבותית, היא להסיט אנשים מטרור לפני שהם פוגעים, ומתמודדת עם אנשים שטרם חצו את רף הפשיעה. כל הפניה שהתקבלה מתווספת למאגר המידע של ה-PCM, כולל פרטים אישיים והסיבות להפניה, אך האדם לא מקבל הודעה על כך. כאמור, גם סוכנויות אחרות יכולות לבקש מידע המופיע במאגר.

הגילויים בדבר קיומו של המאגר מגיעים בתקופה בה תכנית Prevent עומדת בפני בחינה מחודשת עם תחילתה של סקירה עצמאית, שעוררה שנים של האשמות כי התוכנית הפכה למותג בעייתי שממוקד באופן לא פרופורציונלי במוסלמים.

גרייסי ברדלי, מנהלת מדיניות וקמפיינים של ארגון ליברטי, אמרה: "מאגר המידע הסודי הזה לא נועד לשמור עלינו. הוא קשור למעקב אחר אנשים ושליטה עליהם - במיוחד קהילות מיעוטים ופעילים פוליטיים. זה מצמרר לחשוב שאלפי אנשים, כולל ילדים, נמצאים במאגר ממשלתי סודי בגלל מה שהמדינה מאמינה שהם חושבים או מאמינים".

כל שוטר או איש צוות יכולים לגשת למאגר המידע, אך אלה חייבים לעבור הדרכה על המאגר. המספר המדויק של האנשים במאגר אינו ידוע, אך לפי ליברטי, 21,042 אנשים נרשמו בו בין השנים 2015-2018. הרוב - 4,144 או 57% - היו בני 20 ומטה. בתוך נתון זה, 2,009 היו מתחת לגיל 15 ו-2,135 היו בני 15 עד 20. בסופו של דבר, רק 394 הועברו לתהליך המספק תמיכת מומחים לאנשים שנחשבו בסיכון להיגרר לטרור.

אולי יעניין אותך גם

By Spc. Micah E. Clare, U.S. Army - This image was released by the United States Army with the ID 070930-A-2013C-254 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4556991

דיווח: רק"מי M1117 ראשונים הגיעו לאוקראינה מארה"ב

רק"מים אלו הינם חלק מחבילת הסיוע הצבאי האמריקאית בשווי של 400 מיליון דולרים שהוכרז עליה בחודש נובמבר 2022