ישראל תשתתף? סוכנות אירופית מפרסמת מכרז רכש מל"טים

הסוכנות להגנת גבולות פרסמה מכרז רכש, במסגרתו היא מעוניינת לרכוש שירותי מעקב באמצעות מל"טים  בעלות של כ-50 מיליוני אירו. האם התעשייה האווירית ואלביט ישתתפו במכרז?

 
ישראל תשתתף? סוכנות אירופית מפרסמת מכרז רכש מל"טים

מל"ט ההרמס של אלביט. צילום: באדיבות החברה

פרונטקס, סוכנות הגנת הגבולות של אירופה, מפרסמת מכרז רכש למל"טים גדולים (MALE). האם תעשייה אווירית ואלביט ישתתפו? "פרונטקס מחפשת לרכוש שירותי מעקב אווירי באמצעות מל"טים לגובה בינוני (MALE RPAS) למטרות ימיות. השירות יימסר ביוון ו/או באיטליה ו/או במלטה במסגרת חוזה שייחתם בין פרונטקס לקבלן", נכתב בפרסום. היקף המכרז כ-50 מיליוני אירו.

עוד נכתב במכרז כי "שירות המעקב האווירי יכלול הזרמת נתונים בשידור חי בזמן אמת ואפשרויות שיתוף נתונים בפורמטים המבוקשים. פרונטקס מחפשת שירות שלם המספק את כל המשאבים הטכניים והאנושיים הדרושים, כולל השגת האישורים והתעודות הרלוונטיים".

על פי הפרסום, מדובר בקביעת חוזה מסגרת מרובה לשירותי מעקב אווירי ימי עם מערכות מל"טים. המטרה היא אספקת מידע דרך פורטל המשימה ושיתוף של תמונות מבצעיות ו/או נתונים גולמיים מורכבים (דרישות העברת הנתונים יוגדרו בהזמנות הספציפיות). פרונטקס מתכוונת להעניק את חוזה המסגרת למקסימום שלושה קבלנים, ולדרג אותם לפי סדר. עם זאת, אם יהיה רק מתמודד אחד העונה על כל דרישות המינימום, פרונטקס עשויה להחליט לבטל את הנוהל ולבחור בספק יחיד.

אולי יעניין אותך גם