PTC רוכשת את חברת Onshape ב-470 מיליון דולר

הרכישה, שהיקפה 470 מיליון דולר תמצב את PTC כמובילה במעבר של פתרונות  ה-CAD וה-PLM למודל של "תוכנה כשירות"

 

זיו בלפר, קרדיט יח"צ

PTC, המפעילה בישראל 3 מרכזי פיתוח ומאות עובדים ומיוצגת על ידי מטריקס, הודיעה על חתימת הסכם לרכישת Onshape, החברה הראשונה שפיתחה פלטפורמת פיתוח מוצרים במודל של תוכנה כשירות (SaaS) בהיקף עסקה של 470 מיליון דולר. הרכישה צפויה לחזק את יכולתה של PTC להציע ללקוחות חדשים מוצר מבוסס Saas ולמצב את החברה כך שתוכל להפיק תועלת מהמעבר הבלתי נמנע של התעשייה ל-SaaS. העסקה צפויה להיסגר בנובמבר 2019, בכפוף לאישור רגולטורי ומילוי תנאי סגירה אחרים. 

Onshape ממוקמת בקיימברידג', מסצ'וסטס והוקמה ב-2012 על-ידי חלוצי תעשיית ה-CAD ג'ון הירשטיק, ג'והן מק'אלני ודייב קורקורן אשר ייסדו בעבר את חברת  SolidWorks.
החברה גייסה עד כה יותר מ-150 מיליון דולר מקרנות הון סיכון מובילות ויש לה למעלה מ-5,000 לקוחות בעולם ורבים בישראל. התוכנה מסופקת ללקוחות במודל תוכנה כשירות, כך שהיא נגישה מכל מקום ומבטלת את הצורך בהשקעות של רכישת חומרה מתאימה והוצאות בגין ניהול תשתיות. צוותים מבוזרים של מתכננים, מהנדסים ואחרים יכולים ליהנות מאופיו "הענני" של המוצר המאפשר להם לשפר את שיתוף הפעולה ביניהם ולקצר באופן משמעותי את משך הזמן הנדרש להבאת מוצרים חדשים לשוק, ובה בעת להשתמש בתוכנה המעודכנת ביותר.

"ל-PTC יש מוניטין של איתור ואימוץ חדשנות המניעים את צמיחת החברה," אמר זיו בלפר, סגן נשיא בכיר המנהל את חטיבת ה-R&D העולמית של PTC . "אנו נסמכים על התנופה שהשגנו בעסקי ה-CAD וה-PLM שלנו המבוססים על התקנה מקומית (On-Premise) ומצפים לעתיד של צמיחה חדשה באמצעות SaaS."

"אנו עדים כיום להרבה לקוחות CAD קטנים ובינוניים בחלק הצומח במהירות של שוק ה-CAD העולמי המתעניינים במודל SaaS ואנו מצפים שהעניין יגבר עם הזמן גם מצד לקוחות גדולים יותר" הוסיף בלפר. "רכישת Onshape משלימה את יכולות ופתרונות ה On-Premise באמצעות פתרון ה-SaaS היחיד המוכח ושהניתן להרחבה ואנו מצפים שתפתח עבורנו הזדמנויות צמיחה חדשות ל-CAD ו-PLM תוך מיצובה של PTC כמובילה בתהליך המעבר של השוק למודל של תוכנה כשירות."

מודל SaaS מאפשר ללקוחות עבודה מהירה יותר, שיתוף פעולה משופר וחדשנות תוך השקעה  התחלתית נמוכה יותר וללא צורך בתשתית מחשוב המצריכה ניהול ותחזוקה. במקיבל, ספקי התוכנה נהנים ממודל שהוכח כמאפשר זרמי הכנסות יציבים וניתנים יותר לחיזוי וככזה המחזק את נאמנות הלקוחות לאור היכולת לאמץ חדשנות טכנולוגית בשלבים מוקדמים יותר לצד התרחבות למגזרים ואזורים גיאוגרפיים חדשים.

"Onshape שותפה לחזונה של PTC לסייע לארגונים לשנות את אופן הפיתוח של מוצרים," אמר ג'ון הירשטיק, מנכ"ל ומייסד שותף של Onshapre. "אנו ו-PTC מאמינים שתעשיית פיתוח המוצרים מתקרבת לנקודה שבה SaaS יהפוך למודל המועדף לכלי CAD וניהול מידע הנדסי. אנו מצפים להעצים את לקוחותינו עם החידושים האחרונים ולסייע להם לשפר את מעמדם התחרותי."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית