ארגון יהודי בארה"ב מקדם סנקציות נגד עשירים איראנים

מטרת החקיקה שמקדם הארגון, שנמצאת בשלב ראשוני בקונגרס, היא להטיל סנקציות על עשירי איראן שטרם נפגעו מהעיצומים של ארה"ב

 

צילום: AP

ארגון בשם Republican Jewish Coalition השקיע כ-40,000 דולרים בלובי לקידום חקיקה תחת המספר H.R.1441, שמטרתה הטלת סנקציות על עשירים באיראן. החקיקה תחייב את שירותי המודיעין האמריקנים לספק רשימה של "זיהוי הדמויות והבכירים הפוליטיים באיראן, כפי שנקבע על ידי הקרבה לממשלה האיראנית של כל דמות ואוליגרך, והערך הנקי המשוער של כל דמות ואוליגרך", נכתב בפרסום.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

הנתונים יכללו גם את קרבתו של כל אדם עשיר לרוחאני או בכירי ממשל, מדד שחיתות של אותו עשיר, זיהוי אוליגרכים זרים הפועלים באיראן, רשימת ארגונים בשליטת הממשלה כולל מבנה הבעלות שלהם וקשרים של אוליגרכים זרים לארגונים אלה. ארגון איראני ממשלתי מוגדר ככזה בו מחזיקה הממשלה לפחות 25 אחוזים, והוא מגלגל מאז 2016 לפחות שני מיליארדי דולרים. 

בנוסף, החקיקה דורשת מידע הנוגע לחשיפה של מגזרים כלכליים מרכזיים בארצות הברית, כולל, לכל הפחות, מגזרי הבנקאות, ניירות הערך, הביטוח והנדל"ן, כלפי גורמים פוליטיים איראניים, ישויות אירופאיות, ומפעלים בבעלות המדינה האיראנית.

מטרת החקיקה, שנמצאת בשלבים ראשונים בקונגרס, היא להטיל סנקציות על עשירי איראן ועשירי עולם שעושים כסף באיראן. אלה, לא נפגעו עד כה מהסנקציות הכלכליות המוטלות על איראן בשנים האחרונות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית