דיווח: נפט מוונצואלה הגיע לישראל למרות סנקציות אמריקניות

חברת מחקר חושפת כי במהלך חודש אוקטובר ישראל קיבלה חצי מיליון חביות נפט מוונצואלה, בהעברה שבוצעה באזור מלטה. לאחר מכן, כך דווח, הנפט הגיע לאשקלון

 

נשיא ונצואלה ניקולאס מדורו. צילום: AP

דיווח של חברת המחקר Tankertrackers חושף כי במהלך חודש אוקטובר, ישראל רכשה כחצי מיליון חביות נפט מוונצואלה. "הנפט התקבל באמצעות העברת STS (ספינה לספינה) ממזרח למלטה בתאריכים 5-6 באוקטובר, 2019. לאחר מכן, הוא נכנס לאשקלון שישראל בשעות המוקדמות ביותר של ה- 9 באוקטובר", נכתב בפרסום.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

על פי הפרסום, מכלית ה-Aframax GALWAY SPIRIT העמיסה נפט בוונצואלה ב-9 בפברואר, 2019. זאת, פחות משבועיים לאחר שמשרד האוצר של ארה"ב הטיל סנקציות נגד חברת PDVSA של ונצואלה ב-28 בינואר, 2019. תמונות של חברת Planet Labs חשפו את העברת הנפט בים סמוך למלטה. המכלית היא חלק מצי כלים של חברת Teekay Tankers Fleet, חברה הנסחרת ב-NYSE, שממוקמת בהמילטון, ברמודה.

לאחר חציית האוקיאנוס האטלנטי, המפגש של GALWAY עם NISSOS SCHINOUSSA עם דגל יווני, שהיא חלק מ-KYKLADES MARITIME, נערך ב-5 באוקטובר, 2019. המפגש, כך על פי הפרסום, ארך כמעט 27 שעות. ה-NISSOS SCHINOUSSA המשיכה לאשקלון לפרוק את הנפט.

למרות החשיפה, לא ברורה הסיבה שבגינה המכלית עם הנפט הוונצואלי הגיעה לאשקלון. תזה אחת היא שישראל רכשה נפט בזול למרות הסנקציות האמריקניות. מהלך, שאם יתברר כנכון, יהיה תמוה מאוד. תזה שניה היא שישראל משמשת תחנה לנפט שמגיע בסוף של דבר להודו. לפי תזה זו, נפט ממקורות שונים מגיע לאשקלון, מתערבב, ומיוצא מחדש להודו.

ממשרד האנרגיה נמסר: "הנפט הגולמי מיובא ישירות על ידי יבואנים בינ"ל או חברות תשתית ולא על ידי המדינה. בכל מקרה, איננו מפרסמים את מקורות הייבוא של נפט זה"

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית