בעקבות אסונות טבע: ויאטנם רוכשת לוויין תצפית מיפן

המדינה האסיאתית רוכשת את הלוויין האזרחי במטרה לפקח על האקלים והסביבה בעקבות אסונות הגשם שפקדו אותה

בעקבות אסונות טבע: ויאטנם רוכשת לוויין תצפית מיפן

לוויין של חברת NEC: מתוך אתר החברה 

ויאטנם רוכשת לוויין תצפית אזרחי מחברת NEC היפנית בסכום של 184 מיליוני דולרים. הרכישה תמומן על ידי הלוואות ין בריבית נמוכה של סוכנות השיתוף הבינלאומי ליפן. כך לפי פרסום של Japantimes. מדובר בעסקה ישנה שהגיעה כעת לשלב החתימה.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

על פי ההערכה, מדובר בייצוא הראשון של לוויין תצפית יפני. הלוויין הקטן שיוצא לוויטנם פותח עם תמיכה ממשרד התעשייה. הוא מבוסס על לוויין הבדיקה Asnaro 2 של NEC ששוגר בינואר 2018. הלוויין החדש, שמשקלו כ-500 קילוגרם, ניתן לשיגור באמצעות משגר אפסילון היפני. ויטנאם רוצה את הלוויין למטרות פיקוח על האקלים והסביבה בעקבות אסונות הגשם האחרונים. המדינה בדרום-מזרח אסיה מתכננת להפעיל לוויין אחד בתחילה, ושוקלת להכניס שני במידת הצורך.

נזכיר כי במקביל מנהלת ויאטנם מו"מ על לוויין תצפית צבאי עם מספר חברות, ביניהן גם תעשייה אווירית ולוקהיד מרטין.

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות