צה"ל ייבחן את מערך הפעלת הסוכנים במצ"ח

צה"ל הודיע על הקמת צוות מיוחד שייבחן את התחום. זאת, בעקבות ממצאי חקירת מותו של רב"ט נ', שהתאבד לאחר שעל פי החשד הופעל עליו לחץ לשמש כמקור במסגרת חקירת המשטרה הצבאית

אילוסטרציה: מתוך אתר צה"ל

בעקבות חקירת מותו של לוחם צה"ל במסגרת ניסיון גיוסו כמקור של מצ"ח, הוחלט בצבא על בחינה מערכתית של נושא איתרו וגיוס מקורות על ידי המשטרה הצבאית. מדובר צה"ל נמסר כי ראש אגף כוח האדם, אלוף מוטי אלמוז, והפרקליט הצבאי הראשי, אלוף שרון אפק, מינו צוות מומחים לבחינת הנושא.

ההחלטה התקבלה על רקע ממצאי חקירת נסיבות מותו הטראגי של רב"ט נ', חניך בקורס מ"כים, ימים ספורים לאחר שנפגש עם שני רכזי מודיעין. כזכור, אתמול החל משפטם של שני חוקרי מצ"ח בפרשה, הנאשמים ברשלנות.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

מדובר צה"ל נמסר כי "על הצוות נמנים גורמים שמילאו בעבר תפקידים בכירים בגופי מודיעין, ביטחון ואכיפת החוק, להם מומחיות, ידע וניסיון בתחום. הצוות יבחן בראייה מערכתית רחבה את תהליכי האיתור והגיוס של מקורות על ידי מצ"ח, ואת הפעלת המקורות, לרבות בהקשרי מנגנוני פיקוח, בקרה ומעקב. הצוות יציג את מסקנותיו, ממצאיו והמלצותיו לראש אגף כוח האדם ולפרקליט הצבאי הראשי עד סוף השנה".

עו״ד עודד סבוראי, ממשרד סבוראי שחם-שביט, המייצג את הוריו של  רב״ט נ׳ ז״ל, הגיב ואמר: "משפחתו של רב״ט נ׳ מברכת על  החלטת ראש אכ״א להקים ועדת חקירה לבחינת הנהלים לגיוס ולהפעלת חיילים כסוכנים של מצ״ח.

לצערנו, ועדת החקירה לא תחזיר את רב״ט נ׳ ז״ל, אולם הוריו רואים עצמם שליחים של הורים של חיילי צה״ל, שילדיהם נאלצו בעבר וחלילה ייאלצו בעתיד לעבור מכבש לחצים בלתי מוסרי, כוחני ואגרסיבי ולהיות מנוצלים על-ידי מצ״ח תחת איומים קשים עד שלא נותרת בידיהם ברירה אלא להפוך לסוכנים נגד חבריהם".

"לצד פועלם במסגרת ועדת החקירה כדי שאסון שכזה לא יישנה, ימשיכו הוריו של רב״ט נ׳ ז״ל לפעול כדי לוודא שהדין ימוצה עם אנשי מצ״ח שהתנהגותם גרמה לרב״ט נ׳ ז״ל למצוקה אליה נקלע ושלמרות ידיעתם שהוא נתון בשל כך בסכנה אובדנית, לא נקפו אצבע כדי לסייע לו, הסתירו את מצוקתו ובכך גרמו למותו", נמסר מטעם המשפחה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית