עושה שרירים: איראן רוצה להפעיל את המעגל השני באראק

בכיר בסוכנות האנרגיה האטומית האיראנית אמר לאחרונה כי המעגל יופעל בקרוב. "המהלכים שלנו הגדילו את כוח המיקוח שלנו ברמה הבין-לאומית", אמר הבכיר

הכור באראק. צילום: AP

עוזרו המיוחד של ראש ארגון האנרגיה האטומית באיראן, עלי אסחר זריאן, אמר לאחרונה בנאום שנשא כי בעוד שבועיים המעגל המשני של כור המים הכבדים באראק יופעל. המעגל המשני מקבל את המים החמים מהכור (המעגל הראשון), והופך אותם לאדים שזורמים לטורבינות שמסובבות גנרטור חשמלי.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"היום אנו עצמאים בעיצוב ובבנייה של כל סוגי הצנטריפוגות, ואנחנו נבנה כל סוג של צנטריפוגה שתרצה", אמר זריאן. בכותרות בתקשורת האיראנית, שציטטו את דבריו של זריאן, נאמר כי איראן "תייצר את הדור האחרון של הצנטריפוגות".

"איראן מייצרת כעת את חומר הגלם בעצמה, והמהלך הזה הגדיל מאוד את כוח המיקוח ברמה הבינלאומית. לאיראן יש יכולת לייצר עד 25 טון מים כבדים בשנה, אמר זריאן, וציין כי הרפובליקה האסלאמית מייצרת כיום 20 טון מים כבדים מדי שנה, המיוצאים למדינות אחרות. בתוך כך, הוא הדגיש כי "התעשייה הגרעינית האיראנית אינה מבקשת לייצר פצצות גרעין, בהתאם למתווה של מנהיג המהפכה האסלאמית".

נזכיר כי עד היום לא נחשף באיראן מתקן הפרדה הנדרש להפקת פלוטוניום עבור פצצות גרעין. בהינתן ובאיראן אין מתקן כזה, מוטות הכור נדרשות לעבור לרוסיה לצורך הפרדה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית