מצרים בונה את סיני כחיץ וכווית משתתפת במימון

בכירים משתי המדינות חתמו לאחרונה על הסכם במסגרתו ישקיעו הכווייתים כמיליארד דולר למימון השלב השני בתוכנית של נשיא מצרים לפיתוח חצי האי סיני

נשיא מצרים סיסי. צילום: AP

דיווח של Ahram.org.eg מגלה כי כווית משקיעה מיליארד דולרים בשלב השני של תכנית פיתוח סיני. "ראש הממשלה, מוסטפא מדבולי, ועמיתו הכוויתי חתמו לאחרונה על הסכם מסגרת של מיליארד דולר למימון השלב השני של תוכנית פיתוח חצי האי", כך לפי הדיווח.

שני הבכירים גם השתתפו בטקס החתימה על עסקה בשווי 86 מיליון דולר להשלמת פרויקטים תשתיתיים בחצי האי סיני. על שני ההסכמים חתמו שר ההשקעות סהר נסר ושייח' סבח אל ח'אלד אל חמאד אל סבאח, שר החוץ הכווייתי, שעומד גם בראש קרן כווית לפיתוח כלכלי ערבי (KFAED). נסר חתם גם על מזכר הבנות עם שר המסחר והתעשייה הכוויתי, חאלד אל-רודהאן, להגדלת השקעות ישירות בין משרד ההשקעות המצרי לרשות לקידום השקעות ישירות בכווית (KDIPA).

השלב השני בתכנית הפיתוח של סיני כולל הקמת דרכים, רשתות מי שתייה ויחידות דיור, במטרה לשפר את השירותים המוצעים לתושבי סיני. בנוסף מתוכננים גם אזורים חופשיים ממס כדי למשוך משקיעים לסיני. שר החוץ הכווייתי אמר, מצידו כי ה- KFAED מעוניין לחזק את השותפות עם מצרים, במיוחד בכל הקשור לתכנית הפיתוח בסיני.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית