המארינס מתרגל הטסת מנות דם באמצעות כטב"מים

חיל הנחתים ביצע בקיץ בשיתוף עם אוסטרליה ניסויים, במסגרתם הוטסו מנות דם וציוד צבאי ליחידות שדה

מתוך ניסויי העברת הציוד הרפואי

חיל הנחתים של ארה"ב ערך סדרת ניסויים להפעלת כלי טיס בלתי מאוישים להטסת מנות דם וציוד רפואה ליחידות צבא בשדה הקרב. בקיץ נערך באוסטרליה תרגיל צבאי גדול שבמהלכו ביצעו כטב"מים תוצרת אוסטרליה כ-400 גיחות להטסת מנות דם ואספקה רפואית.

DEFENSE ONE דיווח כי הכטב"מים הם מתוצרת החברה האוסטרלית ZIPLINE והכלים נשכרו לצורך התרגיל המשותף לצבא אוסטרליה והמארינס ממשרד ההגנה האוסטרלי והמכון לרפואה צבאית. בתרגיל נעשה שימוש בארבעה דגמים של כלים בלי מאוישים, שהטיסו בתנאים של ירי חי והצניחו את מנות הדם באמצעות מצנחים קטנים, הישר אל המטרות - יחידות בשדה.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

בעבר הפעיל חיל הנחתים מסוקים בלתי מאוישים מדגם K-MAX להטסת ציוד באפגניסטן, ובוצעו במסגרת זו כאלף גיחות. אולם בתרגילים ובתנאי שדה התברר שהפעלת כטב"בים עדיפה על מסוקים אוטונומיים, שכן הכטב"מ הוא כלי טייס קטן יותר ויכול להגיע למהירות טיסה של 100 קמ"ש ויותר, ותפעולו פשוט בהשוואה למסוקים בלתי מאוישים אוטונומיים.

בעבר דיווחנו גם על כך שצבא ארצות הברית מנסה שיטה חדשה למסירת מנות פלסמות דם בשדה הקרב. בניסוי לקחה חלק חטיבה רפואית 44 של הצבא, כאשר נציגיה ביצעו צניחה עם מנות דם שנשמרו בשיטה שאינה דורשת קירור.

יתרון המוצר הוא הגעה לשטח של חובש או רופא עם מנות דם אצלו. קיצור הזמן בין הגעת איש הרפואה להגעת מנות הדם מאפשר מתן מנות דם מהיר יותר. כתוצאה מכך מקווים בצבא האמריקני להציל יותר חיי אדם בשדה הקרב.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית