ראש הביון הרוסי: רוסיה וארה"ב משתפות פעולה וחולקות מודיעין

הבכיר הרוסי אמר כי ארה"ב העבירה לרוסים מידע אודות פיגועים מתוכניים במדינה, ואילו מוסקבה לקחה חלק בעבר בחקירת פיגועים בארה"ב

שר החוץ הרוסי לברוב ונשיא ארה"ב טראמפ. "שתי המודינות חולקות מודיעין". צילום (ארכיון): AP

ארה"ב שיתפה באחרונה פעולה עם רוסיה בעניין ידיעות על הכנות לביצוע פיגועי טרור ברוסיה, ובכך סייעה למנוע אותם, כך גילה אלכסנדר בורטניקוב, ראש הביון הרוסי FSB.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

ראש ה-FSB סיפר לכתבים בסוצ'י, בתום פגישה עם ראשי המודיעין והביון, כי רוסיה וארה"ב משתפות פעולה וחולקות מידע מודיעיני על חקירות של פיגוע טרור ותכניות פיגועים. ארה"ב הזהירה את ארגוני אכיפת החוק ברוסיה בדבר תכנית למתקפת טרור בקתדרלת קזאן בעיר סנט פטרסבורג, בעוד שרוסיה הייתה מעורבת בחקירת הפיגועים במרתון בעיר בוסטון.

רק לאחרונה, אמר בורטניקוב ל'ספוטניק ניוז", כי "ארה"ב סיפקה לנו מידע על אנשים מסוימים ועל תכניות לבצע פיגועים בתחומי רוסיה". הוא לא פירט, אלא רק ציין כי מתחילת השנה סוכלו ברוסיה 39 פיגועי טרור. לדבריו, רוסיה וארה"ב מקיימות קשרים בנושאי ביטחון סייבר ויש שיחות סדירות בנושא הזה. "אנו מקיימים קשרי עבודה עם סוכנות הביון המרכזית CIA, עם הבולשת הפדרלית FBI  ועם מנהלת המלחמה בסמים. לקשרי עבודה אלה אין קשר למצב היחסים בין שתי המדיניות", אמר ראש הביון הרוסי.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית