דיווח: יוון לקראת חתימה על חכירת מל"טים מתעשייה אווירית

לפי פרסומים ביוון, שני הצדדים נמצאים לקראת חתימת הסכם חכירה של מל"טי הרון, בעלות של כ-40 מיליון אירו

מל"ט הרון T של תעשייה אווירית. צילום: באדיבות החברה

מסתבר שתעשייה אווירית שמה פעמיה לעבר שוק חכירת המל"טים הגדולים, ולאחר העסקה עם גרמניה, כעת לפי דיווחים ביוון מתקדמת גם עסקה מול חיל האוויר של יוון. מדובר בעסקת חכירה שנידונה בין הצדדים לפחות משנת 2017 סביב שני מל"טי הרון לשלוש שנים, בעלות של כ-39 מיליוני אירו. כך לפי פרסום של Newpost.gr.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"ההסכם צפוי להיות מאושר על ידי הפרלמנט בשבועות הקרובים ובחודשים הראשונים של 2020", נכתב בפרסום. על פי ההסכם, מפעילים ישראלים צפויים להכשיר את עמיתיהם היוונים לפני שימסרו את הכלים. עוד נכתב בפרסום כי במקביל להחכרת ההרון הישראלי, היוונים מקיימים מו"מ עם האמריקנים על רכש מל"טי MQ-9.

כאמור, מדובר במו"מ בין ישראל ליוון אודות מל"טים ישראלים שמתקיים לפחות משנת 2017, כאשר חלק ניכר מהכסף אמור להגיע מהאיחוד האירופי. האיחוד, באמצעות פרונטקס ואמסא, משתמש במל"טים ישראליים לצורך ניטור גבולות ימיים. כיום, היוונים מפעילים כ-15 מל"טים, שמונה מתוכם צרפתים (Sperwer) והשאר בייצור מקומי (Pegasus II). המטרה בחכירת המל"טים היא לספק ליוונים מודיעין טוב יותר בהקשר הגירה מאפריקה לכיוון אירופה וכן סביב ההיבט של אבטחת נכסי אנרגיה בים מול טורקיה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית