עקב המתקפה על חיילי צה"ל: תגבור ביצהר

לאחר כמה תקריות בהן הותקפו חיילי צה"ל בידי מתנחלים באזור יצהר, הוחלט במערכת הביטחון לתגבר את אזור היישוב בכמה פלוגות של מג"ב. הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי: "התנהגות עבריינית"

 

צילום ארכיון

בעקבות שרשרת האירועים האלימים ביצהר, במסגרתם הותקפו בימים האחרונים כוחות הביטחון בידי מתנחלים, הוחלט על תגבור כוחות אזור. במערכת הביטחון הוחלט שגדוד צומת-תפוח של משמר הגבול יפעל מעתה ביצהר. מדובר בתגבור משמעותי של שלוש פלוגות לוחמי מג"ב.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

כזכור, במהלך הלילה תקפו כ-30 מתנחלים מיצהר לוחמים שהיו בסיור בגזרה. על פי דובר צה"ל, המתנחלים יידו אבנים לעבר לוחמי צה"ל וניקבו את גלגלי כלי הרכב בו נסעו. כתוצאה מיידוי האבנים נפצע לוחם צה"ל באורח קל וקיבל טיפול רפואי בנקודה. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי לאוויר, בהתאם להוראות הפתיחה באש, וההתקהלות פוזרה.

באירוע אחר שהתרחש סמוך ליצהר בסוף השבוע, כמה מתנחלים התקהלו וחסמו את רכבו של מפקד גדוד בגולני, סא"ל איוב כיוף. אחד המתיישבים פתח את דלת הרכב ואיים על היושבים בתוכו. סא"ל כיוף יצא אל המתיישבים והם התרחקו מהמקום. במהלך סוף השבוע עצרה המשטרה את המתנחל החשוד במעשים.

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, גינה את המתקפה הגד חיילי צה"ל. "אני רואה בחומרה רבה ביותר את ההתנהגות העבריינית כפי שבאה לביטוי בשבוע האחרון באזור החטיבה המרחבית 'שומרון'". כוכבי הנחה לאתר את כלל המעורבים ולמצות איתם את הדין.

בשיחה משותפת בין הרמטכ״ל לראש השב"כ, נדב ארגמן, ולממלא מקום מפכ"ל משטרת ישראל, ניצב מוטי כהן, הוחלט לרכז מאמץ ולפעול בשיתוף פעולה למגר בכל דרך תופעה חמורה זו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית