ביוזמה אמריקנית: כנס בינ"ל נגד חיזבאללה

יותר מ-30 מדינות מרחבי העולם השתתפו בכנס שארגן משרד האוצר האמריקני, שמטרתו בניית תוכנית נגד הפעילות הכלכלית הגלובלית של חיזבאללה."התוכנית תמנף את כל הכלים שיש לנו נגד איומי ארגון הטרור הזה", אמרה בכירה במשרד

חסן נסראללה. ארה"ב מפעילה את הקהילה הבינ"ל נגד חיזבאללה. צילום: AP

במקביל לסנקציות הכלכליות נגד איראן, ארה"ב ממשיכה בפעילות שלה נגד אחד מארגוני הפרוקסי המסוכנים של טהרן – חיזבאללה. משרד האוצר האמריקני כינס לפני כמה ימים את הישיבה הראשונה של השותפות הבינלאומית נגד חיזבאללה (CHIP). מטרתו של הארגון לבנות שיתוף פעולה שיתמקד ברשת הפיננסית הגלובלית של חיזבאללה.

באירוע השתתפו יותר מ-30 מדינות, מהמזרח התיכון, אירופה, אסיה ואפריקה. המפגשים התקיימו בשולי כינוס הבנק העולמי וקרן המטבע הבינלאומית.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"חיזבאללה מפעיל רשת של בעלי ממון ותומכים ברחבי העולם למימון סדר היום האלים שלו. CHIP מאחד את הקהילה הבינלאומית בקמפיין אגרסיבי להתמודדות עם התוכניות המתפתחות של חיזבאללה כדי להגן טוב יותר על המערכת הפיננסית הבינלאומית מפני ניצולה", אמרה סיגל מנדלקר, תת מזכיר האוצר לטרור ומודיעין פיננסי. "ה-CHIP הוא יוזמה חשובה לחלוקת מידע ולבניית יכולת בקרב השותפים שלנו למנף בצורה יעילה יותר את כל הכלים הפיננסיים הזמינים נגד חיזבאללה", היא אמרה.

בפגישה, גינתה ארצות הברית את השימוש של חיזבאללה במערכת הפיננסית הבינלאומית, והצביעה על הצעדים שמדינות צריכות לנקוט כדי להתמודד עם פעילות זו ארגון הטרור. בין היתר הציעו האמריקנים במפגש למדינות השונות צעדים של שיתוף מידע בין יחידות מודיעין פיננסי, חיזוק הערכות סיכוני טרור, פיתוח משטרי סנקציות ממוקדות, והעמדתם לדין של טרוריסטים ומממני הכספים שלהם. המדינות המשתתפות ציינו את החשיבות של העלאת 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית