עסקה של מאות מיליוני דולרים לתעשייה האווירית

החברה הישראלית דיווחה על חוזה שנחתם עם חברת הבת של ג'נרל אלקטריק, על הסבתת מטוסי בואינג 777 למטוסי מטען. "מדובר בצעד שמכניס את התעשייה האווירית רשמית לתחום הסבות ה-777", אומרים בחברה

 
עסקה של מאות מיליוני דולרים לתעשייה האווירית

ה-Big Twin מטוס בואינג 777-300ERSF. צילום: GECAS
 

התעשייה האווירית דיווח היום (ה') על עסקה משמעותית לחטיבת התעופה שלה, בהיקף של מאות מיליוני דולרים. החברה חתמה לאחרונה על הסכם עם חברת הבת של ג'נרל אלקטריק, GECAS, על הסבת מטוסי נוסעים למטען. חברת GECAS היא אחת החברות הגדולות בעולם להחכרת מטוסים, המספקת שירותים לכ-250 לקוחות ביותר מ-75 מדינות ברחבי העולם.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

במסגרת התכנית המשותפת, שנקראת "Big Twin", תסב התעשייה האווירית מטוסי בואינג 777-300ER רחבי גוף ודו מנועיים, כשהראשון שבהם צפוי להימסר לחברת GECAS כבר ב-2022. במסגרת ההסכם יסופקו לחברת GECAS 15 מטוסים, עם אופציה להסבת 15 מטוסים נוספים בהמשך.

בתעשייה האווירית מסבירים כי "הסכם זה מכניס את החברה רשמית לתחום הסבות ה- 777, ומשכך, עשוי לטמון בחובו פוטנציאל התקשרויות עתידי, בפרט לאור הצמיחה המהירה הנחזית בשוק מטוסי המטען והביקוש הגובר לשירותי הסבת מטוסי נוסעים למטוסי מטען".

במסגרת הקמת חטיבת התעופה בתעשייה האווירית מוזגו שלוש חטיבות מתוך שש חטיבות החברה שהיו קיימות, וכן מפעל להב של חטיבת כלי טיס צבאיים. המיזוג כלל צעדים משמעותיים למיקוד עסקי והתייעלות, והשמה של כ-5000 עובדים. הכנסותיה של חטיבת התעופה כבר בחציון הראשון של 2019 מסתכמות בכ-2.5 מיליארד שקלים.

יוסי מלמד, סמנכ"ל ומנהל חטיבת תעופה בתעשייה האווירית, התייחס לעסקה ואמר: "ניסיונה רב השנים והמוניטין שצברה התעשייה האווירית בתחום ההסבות, הכולל הסבות של בואינג 747, 767, NG737 ו-737 הקלאסי, מציבים אותה כמובילה עולמית בתחום ההסבות בעולם, תחום המתפתח בקצב מסחרר עם עליית הביקוש ב-E-Commerce. שיתוף הפעולה עם GECAS, הנפרש מעל ל-20 שנים, כבר הוכיח עצמו במעל ל-50 הסבות במהלך השנים. הסכם זה הינו הבעת אמון נוספת מצד GECAS, ואנו מתחייבים להמשיך באותה רמת איכות ואמינות גם בתכנית זו".

אולי יעניין אותך גם