דיווח: ארה"ב ביצעה תקיפת סייבר נגד איראן

על פי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, שני גורמים אמריקניים טוענים כי ארה"ב ביצעה את המהלך בעקבות ההתקפה על מתקני הנפט של סעודיה בספטמבר. "מטרת התקיפה הייתה פגיעה ביכולת האיראנית להפצת תעמולה", אמר גורם אמריקני

 

תקיפת סייבר. הנקמה על התקיפה על מאגרי הנפט הסעודיים. אילוסטרציה: Bigstock

נקמת סייבר: ארצות הברית ביצעה מתקפת סייבר נגד איראן בעקבות התקיפות שבוצעו נגד מתקני הנפט בסעודיה בחודש ספטמבר. כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס. כזכור, וושינגטון וריאד מאשימות את טהרן באחריות למתקפה שגרמה לנזק גדול לאספקת הנפט הסעודית. גורמים אמריקניים ששוחחו עם סוכנות הידיעות חשפו את דבר התקיפה ואמרו כי הפעולה בוצעה בסוף ספטמבר וכוונה לערוצי הפצת "התעמולה" של איראן.

"אחד הגורמים אמר כי התקיפה השפיעה על חומרה פיזית, אך לא סיפק פרטים נוספים. הוא הדגיש כיצד ממשלתו של הנשיא דונלד טראמפ מנסה להתמודד עם מה שהיא רואה כתוקפנות איראנית, זאת מבלי להיכנס לעימות נרחב יותר", כך דיווחה הסוכנות.

על פי הפרסום, היקף התקיפה היה מצומצם יותר מפעולות אחרות כאלה נגד איראן השנה, למשל לאחר הפלת המל"ט האמריקני ביוני וההתקפה לכאורה של משמרות המהפכה האיראניים על מכליות נפט במפרץ במאי. מרויטרס נמסר עוד כי הפנטגון סירב להגיב על הידיעה. ברויטרס מעריכים כי "ייקח חודשים לקבוע את היקף השפעת ההתקפה, אם הייתה כזו בכלל".

דונלד טראמפ. ממשיך בניסיון שלא להיגרר להתקפות צבאיות נרחבות. צילום (ארכיון): AP

"אתה יכול לגרום נזק בלי להרוג אנשים או לפוצץ דברים; זה מוסיף אפשרות לערכת הכלים שלא הייתה לנו לפני כן והנכונות שלנו להשתמש בה חשובה", אמר לסוכנות הידיעות ג'יימס לואיס, מומחה סייבר מהמרכז ללימודים אסטרטגיים ובינלאומיים בוושינגטון. לואיס הוסיף כי יתכן שלא ניתן יהיה להרתיע את התוקפנות האיראנית אפילו עם תקיפות צבאיות קונבנציונאליות.

עוד דווח ברויטרס כי איראן השתמשה בתקיפות סייבר נגד ארצות הברית. "החודש", כך דווח "קבוצת פריצה שנראית קשורה לממשלת איראן ניסתה לחדור לחשבונות דואר אלקטרוניים הקשורים למערכת הבחירות המחודשת של טראמפ. במהלך אוגוסט וספטמבר, הקבוצה ביצעה יותר מ-2,700 ניסיונות לזהות חשבונות, ואז תקפה 241 מהם.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית