אלביט תציג בארה"ב את הגרסה שלה לכרמל

החברה, באמצעות שלוחתה בארה"ב, תציג לראשונה כמה מערכות מרכזיות בתערוכת AUSA המתקיימת בוושינגטון. מערכות נוספות שיוצגו: חץ דורבן, קסדה חדשנית לטייסים וחליפת לוחם חדשנית

 

טכנולוגית הכרמל שתוצג על ידי החברה בארה"ב. צילום: אלביט מערכות

אלביט מערכות, באמצעות חברת הבת שלה בארה"ב, תציג את גרסת הכרמל שלה לתכנית הרק"מ העתידי של האמריקני, בכנס השנתי והתערוכה של איגוד צבא ארה"ב (AUSA) בוושינגטון, D.C. בנוסף יוצגו עוד כמה מערכות של אלביט שיוצגו לראשונה, וביניהן: X-Sight - קסדה חדשנית לטייסי מסוקים, חץ דורבן ואמצעי ראיית לילה.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

ההצגה המרכזית היא, כאמור, של הכרמל. מדובר במדגים טכנולוגי כחלק מפרויקט כרמל של משרד הביטחון הישראלי ומקודם גם עבור צבא ארה"ב. הרכב מוצע עם יכולות אוטונומיות ובינה מלאכותית (AI) כדי להאיץ את קבלת ההחלטות ולהקל על דיוק ומהירות התגובה של הצוות. באמצעות תצוגת קסדה (HMD), צוות של שני לוחמים מפעיל את הרק"מ תחת בקעים סגורים, מה שמשפר עוד יותר את היכולות והשרידות. הכלי הדגים באליקים לאחרונה את יכולתו לתפקד כתא תקיפה עצמאי, כתחנה מרושתת לחישה רב-ספקטרלית והיתוך מידע, כמו גם כפלטפורמת בסיס להפעלת מערכות בלתי מאוישות נוספות.

המדגים מרושת ומאפשר ביצוע משימות שהוזמנו על ידי המטה ופלטפורמות לחימה אחרות, וכן להעביר משימות ומודיעין לכוחות אחרים. בנוסף, הכלי מסוגל להפעיל פלטפורמות אחרות שאינן מאוישות כמו רחפנים להזנת מודיעין לתמונת הקרב או כרב"מ לביצוע משימות בסיכון גבוה.

X-Sight: קסדה חדשנית לטייסי מסוקים

קסדת האקסייט שתוצג בתערוכה מעניקה לטייסים, לראשונה, יכולת לראייה היקפית, בצדי ומתחת לתא הטייס, בצבע מלא, ביום ובלילה. בעוד כיום טייסי מסוק נדרשים להביט אל מחוץ לקוקפיט בעין אחת ובעין השנייה, באמצעות התקן חד-עיני, לקבל נתוני טיסה וראיית לילה באיכות בסיסית. ממשק זמן אמת לחיישנים במסוק ומחוצה לו, טכנולוגיות מתקדמות של עיבוד תמונה והיתוך מידע מאפשרים להציג לטייסים על גבי משקף הקסדה את כל תכולת הקוקפיט ואת סביבת הטיסה של המסוק.

קסדת האקסייט של אלביט שתוצג בתערוכה. צילום: אלביט מערכות

כך, יוקרנו לטייסים על גבי משקף הקסדה סימון גרפי בהיר וברור של נתיב הטיסה, סימונים צבעוניים של מכשולים אפשריים כמו עמודי חשמל, תרנים וקווי מתח, וכן סימון גרפי של אזור הנחיתה באופן שמאפשר לבצע נחיתה מדויקת ובטוחה גם בתנאי ראות לקויים דוגמת סופות חול, ערפל כבד וסופות שלגים. קסדת האקסייט משפרת באופן משמעותי את היכולת לבצע משימות בתנאי קיצון בצורה מדויקת ובטוחה.

חליפת לוחם בעידן הרשתי

על רקע הפיכת הלוחמה לרשתית (Networked warfare), אלביט תציג בתערוכה סט של ארבעה מכשירים לבישים חדשים. בחברה מסבירים כי המכשירים החדשים מספקים מענה לצורך של מפקדים ולוחמים בכוחות מיוחדים וביחידות החי"ר, לשפר את הממשק שלהם עם לוחמים אחרים, עם מערכות השליטה והבקרה (שו"ב) ועם סנסורים חיצוניים, ובכך לשדרג באופן ניכר הן את האפקטיביות המבצעית והן את השרידות.

מערכות חבישות של אלביט: צילום: באדיבות החברה

סט האמצעים החדש, שמרחיב את ה–DOMINATOR, חליפת הלוחם הרשתי של החברה, כולל ארבעה מכשירים לבישים עליהם כבר פורסם לאחרונה: SmartEye - משקפי שליטה ובקרה;  Smart WristView - שעון ששליטה ובקרה; SmartSight - תוסף של שליטה ובקרה לכוונות לנשק קל; ואת SmartNVG - תוסף שליטה ובקרה לאמצעי ראיית לילה.

מערכת חץ דורבן להגנה אקטיבית

מערכת נוספת שנחשפה כבר ותוצג לראשונה בארה"ב היא חץ דורבן. מדובר כזכור במערכת הגנה אקטיבית להגנה על כלי רכב מפני חימוש נגד טנקים. חץ דורבן עושה שימוש בחיישנים אלקטרו-אופטיים, במכ"ם מעקב, משגרים ואמצעי נגד כדי לנטרל איומים במרחק בטוח מהרכב הקרבי הממוגן. המערכת, מסבירים בחברה, מספקת כיסוי של 360 מעלות עבור איומים מטווח קצר, הן בשטח פתוח והן בסביבה עירונית. מידותיה הקטנות ומשקלה הנמוך, רמת ביצועים גבוהה לצד נזק שיורי זניח, ורסטיליות וקלות הפעלה, הופכים את מערכת חץ דורבן לפתרון אופטימלי להגנה אקטיבית עבור כל רכב קרבי משוריין (רק"מ).

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית