עקב הפלישה: ארה"ב מטילה סנקציות על טורקיה

על רקע המבצע של ארדואן בצפון סוריה, טראמפ החליט על תגובה בדמות עיצומים כלכליים נגד הממשל וחברות בטורקיה, כפי שהבטיח. סגן הנשיא פנס: "טראמפ הבהיר לארדואן שיש להתחיל בהפסקת אש ובמו"מ עם הכורדים"

הנשיא האמריקני טראמפ ונשיא טורקיה ארדואן. צילום: AP

בעקבות המתקפה בצפון סוריה, ארה"ב מטילה סנקציות כלכליות על טורקיה. הנשיא האמריקני טראמפ הורה להוציא לפועל את העיצומים על אנשי ממשל, גורמי תעשייה כלכליים וחבריות טורקיות.

בהודעת הבית הלבן שנמסרה אמש (ב') נכתב כי "המבצע הטורקי מסכן את חייהם של אזרחים ואת הביטחון והיציבות, לא רק בסוריה אלא באזור כולו. היינו ברורים לחלוטין עם ארדואן כשהזהרנו אותו שפעולה זו תהיה הפרה של זכויות אדם. ארה"ב תמשיך לנקוט עיצומים כלכליים נגד כל מי שיסייע או יתמוך בפשע הנתעב בסוריה".

סגן נשיא ארה"ב מייק פנס אמר הלילה כי "הנשיא טראמפ הטיל מגוון רחב של סנקציות נגד טורקיה. רק כדי להיות ברורים, טראמפ קרה לנשיא הטורקי לעצור את הפלישה לצפון סוריה, להתחיל בהפסקת אש מיידית ולשבת למשא ומתן עם הכורדים".  

כוחות צבא סוריים החלו לנוע לכיוון צפון המדינה, לאזור המתקפה הטורקית, לאח שהממשל בדמשק הגיע להסכם עם הכורדים על סיוע נגד צבאו של ארדואן. לטענת הכורדים, 800 קרובי משפחה של אנשי ארגון דאעש נמלטו ממחנה בעין עיסה. בעקבות כך, הכורדים הביעו חשש מחידוש פעילות דאעש. בזירת המתקפה הטורקית נכנסו ביום אתמול כוחות סוריים לעיירה תל תאמר, מקום אסטרטגי סמוך לכביש המתמשך ממזרח למערב לאורך הגבול הטורקי.

הכורדים והסורים עשו בימים האחרונים יד אחת בניסיון לבלום את המתקפה הטורקית. הכורדים הודיעו, על פי דיווחי רשת בי.בי.סי. וסוכנות הידיעות רויטרס, כי הם יוצרים קשר ושת"פ עם אסד ועם בני בריתו הרוסים כתגובה על יציאת אלף החיילים האמריקניים.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

האו"ם הודיע ביום בראשון כי יותר מ-130 אלף איש נטשו את בתיהם והיו לפליטי מלחמה בצפון מזרח סוריה, תושבי העיירות תל-עביאד וראס אל-עיין. באו"ם מעריכים כי אם תימשך הלחימה, הרי שבקרוב יהיו באזור כ-400 אלף אזרחים שיזדקקו לעזרה ולסיוע הומניטרי.

נשיא טורקיה ארדואן אמר כי צבאו כבר השתלט על שטח של 109 קמ"ר בסוריה, שכולל 21 כפרים.

כמו במוקדים רבים בעולם. הפנות קהילות כורדיות נגד טורקיה. צילום: AP

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית