דיבורים בצד: מערכת הביטחון לא חורגת מהתקציב

על פי נתוני משרד האוצר לחודש ספטמבר, ניצל משרד הביטחון 75% מהתקציב שיועד לו – 52.5 מיליארד דולר מתוך 69 מיליארד. זאת, על רקע דיבורים על העלאה בתקציב הביטחוני

רצים לדבר אבל עומדים בתקציב. צילום: דובר צה"ל 

למרות הדיבורים של נתניהו על הגדלת מסגרת תקציב הביטחון, והדיווחים על הרצון גם של רא"ל אביב כוכבי להעלות את תקציב הביטחון, מראה הרמטכ"ל, כמו קודמו, שהוא שומר על מסגרת התקציב. כך גם ראש הממשלה ושר הביטחון ,בנימין נתניהו, מראה שמסגרת התקציב חשובה לו. ראוי להגיד מילה טובה גם למשרד האוצר, שבמסגרת שיתוף הפעולה עם צה"ל ושירותי הביטחון האחרים, דואג לכסף הציבורי בהקשר הביטחוני.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

על פי פרסום של האוצר לחודש ספטמבר הוציא משרד הביטחון 6.1 מיליארדי ש"ח. כולל חודש זה, משרד הביטחון ניצל 75 אחוזים מהתקציב שיועד לו. כלומר, 52.5 מיליארדי ש"ח נוצלו מתוך כ-69 מיליארדי ש"ח.

הנתון המעודד מגיע על רקע התבטאויות של נתניהו, שהצהיר שהוא רוצה להשקיע שישה אחוזי תל"ג בביטחון, לעומת ממוצע של חמישה אחוזים שמושקעים כיום. תקציב הביטחון עומד על כ-100 מיליארד שקלים (כולל סיוע אמריקני וההרשאה להתחייבות לסעיפים שונים), והוא יעמוד, אם התכנית של נתניהו תצא לפועל, על כ-118 מיליארדי שקלים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית