למרות הגינויים: טורקיה ממשיכה להתקדם בסוריה

טורקיה טוענת כי השתלטה על עיירת הגבול ראס אל-עיין. מאות אלפי פליטים כורדים נמלטו מבתיהם. בעקבות המבצע, צרפת וגרמניה אסרו מכירת נשק לטורקיה. וגם: תקרית חריפה עם האמריקנים בצפון סוריה

 

צילום: AP

המתקפה הטורקית נגד הכורדים נמשכה בסוף השבוע בכל עוזה, חרף מחאות נמרצות של ארה"ב, האיחוד האירופי ומדינות ערביות. גרמניה וצרפת אף החליטו לאסור מכירת נשק לטורקיה.

הכורדים טוענים על עשרות הרוגים בתקיפות של הטורקים. מבחינה הומניטרית, הכורדים הודיעו כי עד כה  נטשו 200,000 פליטים את בתיהם, בעוד האו"ם טוען שהמספר הוא 100,000 בעיירות ראס אל-עיין ותל-עביאד. משרד ההגנה הטורקי הודיע שראס אל-עיין נשלטת על ידי המורדים הסוריים, קבוצה הנתמכת על ידי הטורקים. הכורדים מצידם הכחישו את הדיווחים הללו.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

הנשיא ארדואן הכריז כי טורקיה לא תפסיק את המבצע הצבאי "ולא תתחשב במה שאומרים אחרים”. טורקיה שואפת להקים אזור ביטחון בסוריה, ולהשיב אליו רבים מ-3.6 מיליון פליטי המלחמה הסוריים שעברו לטורקיה. ארדואן איים לשלוח את הפליטים לאירופה אם האיחוד האירופי לא יתמוך במתקפה של צבא טורקיה.

עירייה טורקית בה התפוצצו פצצות מרגמה של הכוחות הכורדיים. צילום: AP

בינתיים נרשמות גם תקריות לא נעימות בין טורקיה וארה"ב. אש תותחים טורקית פגעה בעיירה בצפון סוריה בה מוצבים בעמדות תצפית כוחות מיוחדים של צבא ארה"ב. לא היו נפגעים בקרב הלוחמים האמריקניים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית