"מסר לאיראן": ארה"ב שולחת עוד סיוע לסעודיה

משרד ההגנה האמריקני הודיע על העברה של מטוסי קרב, מערכות הגנה אוויריות חדישות וחיילים נוספים לסעודיה. טראמפ: "סעודיה הסכימה לשלם על כל הסיוע שאנחנו מעבירים להם" 

מפגש בין בכירי הנהגת ארה"ב וסעודיה. צילום (ארכיון): AP

הפנטגון שיגר לסעודיה מטוסי קרב F-15, מערכות הגנה אווירית חדשות וכמה אלפי אנשי צבא אמריקניים שיעסקו בהגנה על הכוח הנוסף ובתחזוקתו. הפנטגון הודיע בסוף השבוע כי מספר אנשי הצבא האמריקני המוצבים בסעודיה יגיע ל-3,000.

דובר משרד החוץ האמריקני, ג'ונתן הופמן, מסר כי שר ההגנה מרק אספר אישר את משלוח יחידות הצבא הנוספות - שתי טייסות של מטוסי F-15, שתי סוללות פטריוט וסוללת  THAAD. "עכשיו ברור שאיראן אחראית לתקיפות בשטח סעודיה", אמר אספר, והזהיר שארה"ב נמצאת בכוננות לשלוח כוחות צבא נוספים לאזור אם יתגלה צורך.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

תוספת מטוסי הקרב וסוללות הגנה אווירית הן ביוזמת מפקדת פיקוד המרכז של צבא ארה"ב. שר ההגנה הדגיש בהקשר זה שמטרת הוספת כוחות לסעודיה היא להרתיע, להגן ולהעביר מסר ברור לאיראנים: "אל תתקפו מדינה ריבונית ואל תאיימו על אינטרסים אמריקניים, ואם תעשו כן – אנו נגיב".

הנשיא טראמפ אמר לכתבים בבית הלבן בסוף השבוע, כי לפי בקשתו סעודיה תשלם עבור הצבת חיילים אמריקניים נוספים בממלכה. "אנו שולחים חיילים נוספים לסעודיה", אמר הנשיא, "ולפי בקשתי הסכימה סעודיה לשלם עבור כל מה שאנו עושים שם כדי לסייע להם, ואנו מעריכים זאת".

עוד דווח כי עוזר שר ההגנה לענייני מדיניות וצבא, קלארק קופר, ייצא לריאד, לרבת עמון ולדוחא כדי "לחזק את המחויבות האמריקנית לביטחון האזור ולבעלות הברית, המתמודדות 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית