האינטרס שמוציא את האכזריות מהדוב הרוסי

במסגרת מהלך שמזכיר את "ימיה הגדולים" של ברית המועצות, רוסיה השתמשה בצעירה ישראלית כקלף מיקוח, למניעת הסגרתו של אלכסיי בורקוב לאמריקנים. מה עומד מאחורי הניסיון לשים את היד על "האקר", שהוגדר בכלי התקשורת ברוסיה "כאדם פשוט". דעה

פוטין. צילום (ארכיון): AP

מתכנת פשוט? איש אבטחת סייבר? אתם לא באמת חושבים שרוסיה הגדולה, זו שמעורבת כמעט בכל אזור ברחבי הגלובוס, תתאמץ כל כך עבור אזרח פשוט. גם אם הוא עבריין. בתוך סרט הדרמה הזה, שמככבת בו שלא מבחירה אזרחית ישראלית, נסתרים המון פרטים.

לאורך כל ההיסטוריה שלהם, גם בגלגול הקודם כברית המועצות, הרוסים תמיד היו אכזריים. אם פעם הדברים היו נעשים במחשכים, היום האכזריות היא שונה יותר, "מודרנית" יותר, "מתקדמת" יותר. נכון, נעמה יששכר אולי לא עברה תחת ידיהם של האכזריות של גופי המודיעין הידועים לשמצה של ברית המועצות, אבל לקחת צעירה בת 26 ו"להלביש" עליה תיק סמים מגוחך כזה (9.5 גרם קנאביס שהפכו משימוש עצמי לסחר בסמים), זה בהחלט מזכיר לנו שרק האמצעים השתנו.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

באמצעות החזקתה של יששכר כבת ערובה של ממש, במסגרת "משחק מכור", ניסו הרוסים למנוע את הסגרתו של אזרח רוסי, שהגדיר את עצמו בשיחה עם "כלי תקשורת רוסי" בשם RT, "כאדם פשוט". ובכן, אם הוא היה כזה, היה נזרק לכלבים בסיביר לפני שפוטין היה מעורב באופן אישי בסוגיה שלו. אז מי אתה אלכסיי בורקוב? האמריקנים טוענים כי הוא חשוד בעבירות סייבר והונאה בהיקף גדול וביקשו את הסגרתו, לאחר שנעצר בישראל ב-2015.

זמן לשאול שאלות

ישראל כבר החלה הליך הסגרה ולכן, מסבירים כאן, לא היה ניתן לבצע חילופי עצורים. על פי פרסומים שונים בכלי התקשורת בישראל, גם רוסיה הייתה מעוניינת בבורקוב מסיבות דומות לאלה של ארה"ב, מכיוון וגם במדינתו הוא חשוד בעבירות סייבר. ארה"ב ורוסיה, שתיהן נלחמות על האקר. והכל כשבאמצע, ניצבת צעירה ישראלית שנתפסה עם גרמים ספורים של קנאביס. תודו שהדבר מעורר שאלות. מעורר שאלות למה יששכר, מעורר שאלות מי הוא אלכסיי בורקוב, מעורר שאלות רבות על האופן שבו ישראל מטפלת בנושא.

 

על פניו, נראה שלרוסיה יש מנופי לחץ טובים יותר על ישראל בסיפור. נזכיר כי ישראל, אם בגלוי או על פי פרסומים זרים, פועלת בסוריה. רוסיה מצידה, מפגינה נוכחות אווירית וצבאית באזורים רבים במדינה. דבר שהוביל לעיתים לחיכוכים. רוסיה, במסגרת השגת המטרה בכל האמצעים הדרושים, יכולה פתאום לחשב מסלול מחדש בכל הקשור לסוריה ולפעילות הישראלית במרחב.

ידיה של ישראל נראות כבולות. משבר חריף עם רוסיה הוא דבר בעייתי לנוכח הנטישה האמריקנית של בעלות בריתה באזור. אבל אולי דווקא בגלל זה, צריכה ישראל להראות ניצנים של "אם אין אני לי מי לי". חובתה של ישראל לפעול כדי, לכל הפחות, להפחית משמעותית את העונש שקיבלה נעמה יששכר, אם לא להוציא אותה לחופשי. את זה היא צריכה לעשות גם במחיר שלאכזב את הידידה הגדולה מהמערב, לטובת פיוס והרגעה עם המזרח – על מנת להחזיר צעירה שרק רצתה לשוב הביתה מהטיול הגדול אחרי הצבא.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית