נקמה סעודית? "טילים פגעו במכלית איראנית"

כלי התקשורת הממלכתיים של איראן מדווחים כי שני טילים פגעו במכלית שהובילה נפט מול חופי סעודיה בים האדום. דיווחים שונים מעריכים כי מדובר בספינה שיצאה מאיראן בחודש אוגוסט, ומאז כיבתה את מכשירי המעקב שלה

המכלית האיראנית שנתפסה בגיברלטר (ארכיון). צילום: AP

האיראנים דיווחו היום (ו') כי שני טילים פגעו במכלית איראנית, ששטה בים האדום מול חופי ג'דה שבסעודיה. הטלוויזיה הממלכתית האיראנית מסרה כי הפיצוץ פגע בשני מחסנים שהיו על סיפון מכלית הנפט, וכי נגרמה באזורים אלה דליפת נפט לים. על פי דיווחים שונים, האיראנים טוענים גם כי אל היו נפגעים והמצב על הספינה נמצא תחת שליטה.

סוכנות הידיעות IRNA הממלכתית, ציטטה את חברת הספנות הלאומית של איראן, שדיווחה כי שם הספינה הוא "סביטי". על פי דיווח בסוכנות הידיעות אי.פי, המכלית הזו הפעילה לאחרונה את מכשירי המעקב שלה באוגוסט, בסמוך לעיר הנמל האיראנית בנדר עבאס.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

ב-AP דווח עוד מפי דובר הצי החמישי של הצי האמריקני, המפקח על המזרח התיכון, שאמר כי הרשויות "מודעות לדיווחים על אירוע זה", אך סירב להגיב מעבר לכך.

התקרית מגיעה על רקע הטענות של ארה"ב לפיהן בחודשים האחרונים תקפה איראן מכליות נפט סמוך למצר הורמוז, בפתח המפרץ הפרסי, דבר שהוכחש על ידי טהרן.

האירוע היום עשוי להעלות את המתיחות בין איראן לארה"ב, זאת גם על רקע התקיפה שביצעו על פי החשד האיראנים על מתקני הנפט של סעודיה. הסעודים, שמצידם לא התייחסו לדיווחים על הפגיעה במכלית באיראנית, לא פעלו נגד טהרן לאחר התקיפה על מתקני הנפט שלהם, שגרמה לנזק גדול לתעשייה המקומית.

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית