"נכה באויב": "קלע דוד" הוכפפה לאוגדה 98

כחלק מהתוכנית הרב שנתית "תנופה", הוכפפה החטיבה שהייתה שייכת לתותחנים לעוצבת "האש" של פיקוד המרכז. בצה"ל הסבירו כי "המהלך נועד לחיזוק המבצעי של יחידות החוד בצה"ל והעצמת יכולת שלילת היכולות של האויב"

מתוך טקס ההכפפה. צילום: דובר צה"ל

עוצבת "קלע דוד", שהייתה שייכת לחיל התוחנים, הוכפפה היום (ה') בטקס רשמי לאוגדה 98 של פיקוד המרכז.

בצה"ל מסבירים כי מדובר במהלך ארגוני המתבצע כחלק מהתוכנית הרב שנתית "תנופה". המהלך מביא לידי ביטוי שניים מהעקרונות המרכזיים של התוכנית: "הראשון, חיזוק הקצה המבצעי על ידי העלאת העצמאות וכושר הלחימה של יחידות החוד בצה"ל, והשני העצמת שלילת יכולות האויב כמרכיב מרכזי בהכרעתו", נמסר מדובר צה"ל.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

לפיכך אישר ראש המטה הכללי, רא"ל אביב כוכבי, את השינוי הארגוני להכפפת עוצבת "קלע דוד" לעוצבת האש, אוגדה 98. "מהלך זה", מדגישים בצה"ל, "שנעשה כחלק מתפיסת חיזוק התמרון הרב ממדי, יחבר באופן המיטבי את הסטנדרטים המבצעיים של עוצבת 'האש' לכושר שלילת היכולות הגבוה של עוצבת 'קלע דוד'. זהו צעד נוסף בקידום כשירותה של עוצבת 'קלע דוד', שמאז הקמתה מתמחה ביכולות תקיפה מגוונות המבוססות על מודיעין מדויק".

מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק, אמר בטקס: "מהלך זה הוא ראשיתו של שורת מהלכים שאנו מתכוונים לבצע בתקופה הקרובה. אני סבור שאין טובה מעוצבת 'האש' להיות בית הגידול לקליטת העוצבה. הפעילות והדופק המבצעיים, הסטנדרטים והנורמות, רק יעצימו את היכולות של האגד על יחידותיו. אנו בפתחם של שינויים, שינויים שנוגעים בכלל לתפיסת האש הרב זרועית ובתוך כך היבשתית. אנו בשורה של שינויים שקשורים למבנה העוצבות שלנו, היום עוצבת 'קלע דוד' מצטרפת לעוצבת המחץ, עוצבת 'האש'. אני מסתכל כאן על האנשים, אין לי שום ספק שהחיבור הזה הוא חיבור מנצח שיישא פרי, בדמוי שיטות לחימה, כיוונים לפיתוח אמל״ח וכיוונים לחיכוך מבצעי".

"חיזוק יחידות החוד של צה"ל". טקס הכפפת "קלע דוד" ל"עוצבת האש". צילום: דובר צה"ל

"אבן קלעו של דוד חתכה", אמר בטקס תא"ל ירון פינקלמן, מפקד אוגדה 98. "באוויר במהירות, הכתה בענק הפלשתי והפילה אותו אפיים ארצה. באותו הרגע ניצח המחנה הישראלי. ניצחון המעטים מול הרבים, התחבולה, הנועזות, רוח ההתנדבות והחתירה למגע, היא גם הפכה לאתוס המכונן של עוצבת 'קלע דוד'. ביום זה שבה העוצבה אל עוצבת 'האש'. מהלך שתכליתו הגברת האפקטיביות המבצעית, הקטלניות והחדשנות. זהו צעד מבורך, פרי יוזמה שמבקש לטייב את היכולות המבצעיות. עוצבת 'קלע דוד' - יחדיו נמשיך לפעול לחשל רוחנו, וכשנדרש להכות נכה באויב באש ובברזל".

קצין תותחנים ראשי, תא"ל אבירם סלע, אמר בטקס: "ציירנו לעצמנו 'מפת דרכים', ויצאנו אל המשימה. השתנותה של העוצבה - היא אבן דרך משמעותית במסע. לצד הקמת יכולות הפעלת אש בגדודי היבשה, מכלולי אש מחוזקים במפקדות החטיבות הסדירות, הקמת יחידות את"ר הטרוגניות, וחטיבות אש קטלניות, מהווה העברת העוצבה ממפקדת חיל התותחנים אל עוצבת 'האש' - מעתה, מהווה העוצבה את הביטוי המובהק להשתנות. עוצבת 'האש', היא מודל למשימתיות. כשם שהקפידו מעולם לחתור למגע ולהשיג הישגים, יממשו אנשי האוגדה את הפוטנציאל שבמהלך הארגוני במלואו. מהיכרות קרובה ומעמיקה את התרבות הארגונית שבאוגדה, את יכולות הפרטים והמסגרות, ואת הערכים- אני בטוח בכך".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית