נתניהו: "מזהירים מטיהור אתני של הכורדים"

אחרי שננטשו על ידי ארה"ב, ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה בחריפות את ההתקפות של הטורקים על המחוזות הכורדיים בצפון סוריה. רה"מ: "ישראל תעשה כל מאמץ לסייע הומניטארית לכורדים"

נתניהו. גינה בחריפות את הפלישה הטורקית. צילום: AP

ארה"ב נטשה, אך ישראל הרשמית תומכת בכורדים. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, העביר היום (ה') מסר חד וברור בעד הכורדים בסוריה, וגינה בחריפות הפעולות שמבצעת טורקיה בצפון המדינה.  

"ישראל מגנה בתוקף את הפלישה הצבאית של טורקיה למחוזות הכורדים בסוריה ומזהירה מפני טיהור אתני של הכורדים ע״י טורקיה ועושי דברה. ישראל תעשה כל מאמץ להגיש סיוע הומניטארי לעם הכורדי האמיץ", צייץ נתניהו בעברית ובאנגלית בחשבון הטוויטר שלו.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

כזכור, אחרי הנסיגה האמריקנית, צבא טורקיה פתח במבצע צבאי רחב היקף נגד הלוחמים הכורדים בצפון-מזרח סוריה. משרד ההגנה הטורקי עדכן כי כוחות הצבא החלו את כניסתם לתוך סוריה, וכי הותקפו 181 "מטרות צבאיות" באור צפון סוריה.

אתמול דווח כי כלי טיס וארטילריה תקפו עמדות של המיליציות הכורדיות בכמה ערים ועיירות באזור הגבול, ואלפי תושבים בכמה אזורים נראו נמלטים על נפשם.

ההתקפות הטורקיות על המחוזות הכורדיים בצפון סוריה. צילום: AP

נשיא טורקיה ארדואן הכריז כבר אתמול על פתיחת המבצע הצבאי לו קרא "מעיין השלום", שמטרתו "לחסל את מסדרון הטרור" בגבולה הדרומי של טורקיה. מדינות אירופה מיהרו לקרוא לאנקרה להפסיק את המבצע.

סוכנות רויטרס דיווחה כי אלפי תושבים נמלטו מהעיר ראס אל-עין לכיוון אזור חסקה המוחזק בידי הכוחות הדמוקרטיים הסוריים שבשליטת הכורדים. תקיפות המטוסים והתותחים הטורקיים גרמו להרוגים ופצועים.

אנקרה התכוננה למבצע הצבאי מאז החלה ארה"ב, שלחמה לצד הכורדים נגד דאעש, להוציא את כוחותיה הצבאיים מסוריה במצוות הנשיא טראמפ, החלטה שעוררה ביקורת קשה בוושינגטון על "אמריקה המפקירה את בעלי הברית הכורדים".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית