"קריאות נגד איראן": הפגנות אלימות בעיראק

המוני עיראקים, ברובם צעירים, מפגינים בימים האחרונים נגד הממשל במדינה במחאה על המצב הכלכלי והחברתי. בין היתר קראו המפגינים גם להפסקת המעורבות האיראנית בעיראק. דיווחים סותרים על כמות ההרוגים והפצועים

"קריאות נגד איראן": הפגנות אלימות בעיראק

ההפגנות האלימות בבגדד. צילום: AP

בעיראק מתקיימות מזה כמה ימים הפגנות אלימות נגד הממשל בעיר הבירה בגדד ובערים נוספות. ההפגנות ההמוניות פרצו ביום שלישי, ועל פי גורמי ממשל, לפחות שני בני אדם נהרגו ומאות בני אדם נפצעו, בתוכם גם אנשי כוחות הביטחון העיראקים. לטענת המפגינים כמות ההרוגים והפצועים גדולה בהרבה. השוטרים ואנשי הצבא עושים שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

ההפגנות מאורגנות בדרך כלל על ידי מפלגות אופוזיציה, אך הפעם ההפגנות היו ספונטניות, ומרבית המשתתפים הם צעירים שהשתמשו ברשתות החברתית לצורך ארגון ותיאום. רבים מהמפגינים מחו גם נגד המעורבות האיראנית במדינה, כך דווח באתר האינטרנט אל-מוניטור.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

מארגני ההפגנות אומרים כי "הדחף העיקרי מאחוריהן הוא הסבל של העם העיראקי והכישלון הברור של ממשלת עבדול מהדי בניהול הממשלה ומתן פתרונות לסוגיות חברתיות והומאניות שונות".

המפגינים העיראקים קראו קריאות נגד איראן. צילום: AP

"המפגינים הם עיראקים פשוטי העם והצעירים, שרובם מתחת לגיל 20 ואין להם למי לפנות, ולכן הם יוצאים לרחובות. המוחים היו שלווים לחלוטין. הם לא נשאו נשק ולא נקטו בפעולות אלימות נגד כוחות הביטחון, שמצדם היו אכזריים וירו כדורים חיים על המפגינים", אמר הגורם.

כזכור, בעיראק פועלות כמה מיליציות פרו-איראניות שמחומשות על ידי איראן. בחודשים האחרונים מתבצעות תקיפות רבות נגד יעדים ומחסני נשק של אותן מיליציות. חלק מהתקיפות שבוצעו מהאוויר התרחשו גם בבירה בגדד.

אולי יעניין אותך גם