על כוונת הסייבר של סין: יצרנית המטוסים AIRBUS

חברת הענק AIRBUS דיווחה על תקיפות סייבר שבוצעו על ידי סין נגד שרשרת ספקים שלה, ככל הנראה במטרה להשיג מידע טכלוגי על מטוסים צבאיים ואזרחיים

על כוונת הסייבר של סין: יצרנית המטוסים AIRBUS

מטוס התובלה הצבאי של A400M. צילום: AP

בימים האחרונים התקבלו דיווחים מיצרנית המטוסים AIRBUS על תקיפות סייבר רחבות היקף על החברה. החברה הצרפתית, אחת המובילות בעולם בפיתוח וייצור מטוסים, סבלה מתקיפות סייבר אשר גרמו לה, ככל הנראה, נזקים רבים בדגש על מידע טכנולוגי רב אשר זלג לסין.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

התקיפות על חברת הענק בוצעו באמצעות תקיפות על שרשרת האספקה של החברה, על ידי הספקים שלה. הספקים שהותקפו הם חברת ייעוץ צרפתית – Expleo, חברת המנועים הבריטית Rolls Royce ועוד שתי חברות נוספות, אשר זהותן לא נחשפה.

תקיפות שרשרת האספקה הינן תקיפות על ספקי הקורבן הנבחר, והן מאפשרות למעשה להתגבר על אמצעים טכנולוגיים וטכנולוגיות הגנת סייבר, כגון ענן המידע, הצפנות, רשתות סגורות ועוד. תקיפות שרשרת האספקה יכולות להתבצע באחד משני אופנים. הדרך הראשונה היא באמצעות החדרת ציוד "מטופל", כלומר ציוד בו מותקנים אמצעי "האזנה" למחשבים, המשדרים למקור חיצוני את הנעשה במחשב או ברשתות, לפני הצפנת המידע או העברתו לענן.

לתקוף ולשכפל

הדרך השנייה לתקיפת שרשרת האספקה היא התקפת סייבר "קלאסית" על מחשבים ו/או שרתים של ספקי הקורבן, שמוגנים פחות ומודעים פחות לצורך באבטחת סייבר רחבה.

דובר חברת AIRBUS אמר שמטרת התקיפה הסינית הייתה, ככל הנראה, השגת מידע על מנועי סילון ותוכן אווירודינאמי של מטוסי התובלה הצבאיים של החברה מדגם A400M,  ומטוס התובלה האזרחי מדגם A350.

ידוע כי סין מבצעת תקיפות סייבר רחבות היקף בעולם כולו לשם השגת מידע טכנולוגי, אשר יאפשר לה פיתוח טכנולוגי עצמאי. בעבר דווחו גניבות מידע טכנולוגי על חברות אמל"ח אמריקאיות כדוגמת Lockheed Martin ו- Boeing. ניתן אף לראות דמיון רב בין מטוסי הקרב של חברות אלה למטוסי קרב סיניים. סביר יהיה אף להניח שסין מנהלת תקיפות סייבר רחבות היקף בארץ לשם השגת מידע טכנולוגי.

התקיפה הסינית על שרשרת האספקה של חברת AIRBUS מדגישה את הצורך הרב בניהול סיכוני שרשרת האספקה הארגונית בממדי הסייבר, בצורה מקיפה, אשר תבטיח הגנה גם מכיוון זה - הבטן הרגישה של הארגון.

אולי יעניין אותך גם

By Spc. Micah E. Clare, U.S. Army - This image was released by the United States Army with the ID 070930-A-2013C-254 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4556991

דיווח: רק"מי M1117 ראשונים הגיעו לאוקראינה מארה"ב

רק"מים אלו הינם חלק מחבילת הסיוע הצבאי האמריקאית בשווי של 400 מיליון דולרים שהוכרז עליה בחודש נובמבר 2022