מצעדים באיראן: "נציג תוכנית לביטחון האזור"

באיראן מציינים את יום השנה לפתיחת מלחמת איראן-עיראק במצעדים שנערכים ברחבי המדינה. הנשיא רוחאני אמר כי ארצו תציג בעצרת האו"ם תוכנית ליציבות האזור, והתריע: "נוכחות כוחות זרים במפרץ - מסוכנת"

המצעדים הצבאיים שנערכים באיראן. צילום: AP

נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר היום (א') כי ארצו תציג תוכנית להבטחת הביטחון באזור המפרץ הפרסי בעצרת הכללית של האו"ם השבוע. בנאום טלוויזיוני שערך לציון יום השנה ה-39 לפתיחת מלחמת איראן-עיראק, אמר רוחאני כי "איראן פותחת את ידיה לרווחה למדינות באזור המוכנות לשתף פעולה במאמץ שהובילה טהרן לקיום ביטחון במפרץ ומצר הורמוז, שער חיוני לתעשיית הנפט העולמית".

הוא התייחס להחלטה שהתקבלה לאחרונה על ידי ארצות הברית לשלוח כוחות נוספים לאזור לאחר ההתקפה על מתקני הנפט של סעודיה, והתריע מפני נוכחותם של כוחות זרים במפרץ. "כוחות זרים יכולים לגרום לבעיות וחוסר ביטחון עבור עמנו ועבור אזורנו", אמר רוחאני לקראת נסיעתו לעצרת האו"ם.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

אחרי התקיפה על מתקני הנפט הסעודיים, הנשיא טראמפ אישר שליחת יחידות צבא לערב הסעודית. הכוח יישא אופי הגנתי "ואין מדובר באלפים", מסרו מקורות צבאיים בוושינגטון בסוף השבוע. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה שהפנטגון שוקל לשלוח לסעודיה גם סוללות נגד טילים, כלי טיס בלתי מאוישים ומטוסי קרב נוספים, וכן להחזיק באופן קבוע נושאת מטוסים אחת באזור.

כוחות הצבא של איראן עורכים היום מצעדים ברחבי המדינה לציון שבוע ההגנה במלאת 39 שנה לתחילת מלחמת עיראק. במצעדים משתתפות יחידות שונות המייצגות את חיל הים האיראני, חיל האוויר, חיל היבשה, אוגדה מוטסת, משמרות המהפכה והמשטרה.

במצעדים מוצגים "ההישגים האחרונים" של הכוחות המזוינים האיראניים בתעשיית הטילים, ציוד קרקעי, כלי נשק של חיל הים והאוויר וכן ציוד תקשורת", נכתב בפרסום באתר אל-מנאר, המזוהה עם חיזבאללה, ארגון הפרוקסי של איראן.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית