אחרי תקיפת מתקני הנפט: ארה"ב מזיזה כוחות לסעודיה

על המתיחות בין שתי המדינות לאיראן, ארה"ב תשלח חיילים לסעודיה. נשקלת האפשרות לשלוח גם מטוסי קרב וכלי בלתי מאוישים נוספים. טראמפ: זה קל לפלוש לאיראן, אבל אני שומר על איפוק"

אחרי תקיפת מתקני הנפט: ארה"ב מזיזה כוחות לסעודיה

טראמפ מתייצב לצד בת בריתו הסעודית. צילום: AP

אחרי התקיפה על מתקני הנפט הסעודיים, הנשיא טראמפ אישר שליחת יחידות צבא לערב הסעודית. הכוח יישא אופי הגנתי "ואין מדובר באלפים", מסרו מקורות צבאיים בוושינגטון בסוף השבוע. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה שהפנטגון שוקל לשלוח לסעודיה גם סוללות נגד טילים, כלי טיס בלתי מאוישים ומטוסי קרב נוספים, וכן להחזיק באופן קבוע נושאת מטוסים אחת באזור.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

בתום פגישה עם שר ההגנה מרק אספר, מסר ראש המטות המשולבים, גנרל ג'וזף דנפורד כי הסיוע הצבאי הזה מיועד לסעודיה ולאיחוד האמירויות. שר ההגנה אספר הוסיף כי למשלוח החיילים והציוד יש שלוש מטרות: להעביר מסר ברור שארה"ב תומכת בבנות בריתה, להגן על סחר חופשי ולהפגין "נורמות התנהגות בינלאומיות ראויות".

גנרל דנפורד אמר שהכוח שיישלח לסעודיה יהיה "בינוני בגודלו, לא אלפים, אך עדיין מספרים מדויקים". עוד הוסיף יו"ר המטות המשלובים שבפנטגון שוקלים מה הדרך הטובה ביותר להגן על סעודיה, ולדבריו יש קושי אמיתי להתמודד עם קבוצות גדולות של כלי טיס בלתי מאוישים, חלק מהאמצעים שהשתתפו בתקיפת מתקני הנפט של סעודיה.

"שום מערכת בודדת לא תוכל להגן מפני תקיפות כמו אלה שהיו סעודיה. רק שכבות של אמצעי הגנה יוכלו להפחית את סכנת נחילי מל"טים או אמצעי תקיפה אחרים שמקורם באיראן", אמר גנרל דנפורד.

במסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת אוסטרליה אמר בסוף השבוע הנשיא טראמפ: "אנו המדינה החזקה ביותר בעולם מבחינה צבאית. לכן החלטה להיכנס לאיראן תהיה קלה מאוד. איראן היא מדינה גדולה ועשירה, אך הם בוחרים ללכת בדרך אחרת. יבוא רגע שבו הם יצטערו מאוד על בחירתם, אך נראה לי שאני נוהג באיפוק". לפני כן הודיע שר האוצר האמריקני סטיב מנוחין על הטלת סנקציות על הבנק המרכזי של איראן, ועל הקרן לפיתוח בינלאומי.

 

אולי יעניין אותך גם