קרבות ותדלוק אוויר: צפו בתרגיל חיל האוויר בבריטניה

חיל האוויר סיים את תרגיל "Cobra Warrior", בו השתתף לראשונה על אדמת בריטניה. מערך הקרב של חיל האוויר תרגל יחד עם שאר חילות האוויר תרחישי קרבות אוויר ולחימה בשטח אויב

תדלוק באוויר. צילום: דובר צה"ל

בבריטניה הגיע אתמול (ה') לסיומו תרגיל ה-"Cobra Warrior" של חיל האוויר בממלכה. בתרגיל השתתפו מטוסי קרב של חיל האוויר מסוג "בז", יחד עם מטוסי מערך התובלה של החיל, ביניהם "ראם", "שמשון" ו"קרנף". לצד חיל האוויר הישראלי, שפרס לראשונה מטוסי קרב בבריטניה, לקחו חלק בתרגיל חיל האוויר המלכותי עם מטוסי F-35, וחילות אוויר זרים ממדינות נוספות, ביניהן, איטליה וגרמניה.

צפו בתיעוד מהתרגיל של חיל האוויר בבריטניה

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

כחלק מהתרגיל בוצעו עשרות מטסים, אשר הכילו למעלה מ-50 מטוסי קרב בכל מטס. מערך הקרב של חיל האוויר תרגל יחד עם שאר חילות האוויר המשתתפים תרחישי קרבות אוויר-אוויר ואוויר-קרקע, וכן מתארי לחימה בשטח אויב. כמו כן, מערך מטוסי התובלה תרגל מספר תרחישי תדלוק אווירי תחת אש. פריסה זו העניקה הזדמנות לביצוע טיסה טקטית מול איום מתקדם, בתוואי שטח חדש ולא מוכר.

האיומים מאיראן, עזה וחיזבאללה: הצצה לגיליון החדש של מגזין ישראל דיפנס

ראש להק אוויר, תא"ל אמנון עין-דר, התייחס לתרגיל ואמר: " למדנו כאן הרבה לקחים שניקח אותם הביתה וניישם אותם בתורת הלחימה שלנו. התרגיל הזה הוא חלק משנה מוצלחת של חיל האוויר הישראלי עם חיל האוויר הבריטי, שת"פ שהולך ומתהדק - בשנה האחרונה קיימנו שלושה תרגילים משמעותיים מאוד ביחד וכעת אנו משתתפים בתרגיל גדול, מקצועי ומתקדם שחיל האוויר הבריטי מוביל".

*****

צילומים: דובר צה"ל

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית