סימולטור המציאות המדומה החדשני של חיל האוויר

במגמת הקרב בבית הספר לטיסה של חיל האוויר נכנס בימים אלה לשימוש הסימולטור, המדמה טיסה במטוס האימון "עפרוני". "בעל יכולות טכנולוגיות מהמתקדמות ביותר בעולם", אומרים בצה"ל

סימולטור המציאות המדומה החדשני של חיל האוויר

הסימולטור החדשני של חיל האוויר. צילום: עמית אגרונוב, מתוך אתר צה"ל 

חיל האוויר קולט במגמת הקרב של בית הספר לטיסה סימולטור מציאות מדומה חדשני. כלי האימון הזה מדמה טיסה במטוס האימון "עפרוני" (T-6 טקסן 2). על פי אתר צה"ל, הסימולטור הוא בעל יכולות טכנולוגיות מהמתקדמות ביותר בעולם.

האיומים מאיראן, עזה וחיזבאללה: הצצה לגיליון החדש של מגזין ישראל דיפנס

במגמת הקרב בבית הספר מתאמנים בו המשתתפים בקרוס הטיס בחלק הראשוני של הקורס. "מאמן (הסימולטור) ה'עפרוני' החדש מאפשר יכולות הדרכה שלא היו קיימות עד היום בסימולטור בשלב 'ראשוני'", סיפר אחד המפתחים של הסימולטור סרן י', לוחם צוות-אוויר מטייסת 253, לאתר צה"ל.  

"המאמן מביא איתו יכולות הדרכתיות מתקדמות. למשל, אימון מקושר של טיסת מבנה. כלומר, מספר חניכים שמתאמנים במקביל וטסים יחד במבנה ומתרגלים יסודות של קרבות אוויר", הסביר סרן י'.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

על פי הפרסום באתר צה"ל, הסימולטור נועד ללמד את פרחי הטיס את תפעולי המטוס - כיצד להתניע, להמריא ולנחות, ואיך להתמודד עם תקלות חירום בטיסה - כמו מנוע שכבה באוויר או תקלות בהיגוי. "במאמן ניתן לתרגל גם את תחום האימונים הטקטיים, דבר שפותח בעשור האחרון. בתרגול מסוג זה מתאמנים פרחי הטיס על משימה מיוחדת לשמה המריאו. למשל, החניכים יתרגלו גיחה בזוג מטוסי קרב לצורך תקיפה במדינת אויב", נכתב באתר צה"ל.

רס"ן אמיר שוואכמן, ראש מדור מאמני מסוקים ותובלה בענף מאמנים, האחראי על הפרויקט, אמר לאתר צה"ל: "המאמן הוא מאמן הטיסה הראשון בחיל האוויר המאפשר אימון מקושר של עד ארבעה אנשי צוות-אוויר תוך שימוש במשקפי מציאות מדומה. האפקטיביות שלו תימדד במעלה הדרך ביכולת למצות את זמן ההדרכה של החניכים ולשפר את איכות ההדרכה".

אולי יעניין אותך גם