סעודיה הציגה שברי טילים מהתקיפה על מתקניה

משרד ההגנה הסעודי הציג ממצאים, שלטענתו מוכיחים כי איראן עומדת מאחורי התקיפה. "ההתקפה על מתקני הנפט בוצעה מצפון ומומנה על ידי איראן", אמר דובר משרד ההגנה הסעודי

סעודיה הציגה שברי טילים מהתקיפה על מתקניה

שברי המל"טים והטילים שהוצגו על ידי סעודיה. מתוך טוויטר

סעודיה הציגה היום (ד') ממצאים, שלטענתה מוכיחים את המעורבות של איראן בתקיפת מתקני הנפט שלה בסוף השבוע. משרד ההגנה הסעודי הציגה את שרידי המל"ט והטילים שבהם נעשה, לטענתה, שימוש במתקפה על מתקני הנפט שלה. לדברי דובר שר ההגנה הסעודי, קולונל טורקי אל-מלכי, מדובר בהוכחה "בלתי ניתנת להכחשה" לאחריותה של איראן.

הוא אמר עוד כי במתקפה נעשה שימוש בכלי טיס בלתי מאוישים ובטילי שיוט. הוא דחה את הטענה לפיה ההתקפה באה מתימן, זאת על אף שהמורדים החות'ים קיבלו עליה אחריות. "ההתקפה שוגרה מצפון וללא עוררין מומנה בחסותה של איראן", נמסר על ידי הדובר.

לאחר שהאשים את איראן בתקיפת מתקני הנפט בסעודיה, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע היום כי הוא יקשיח את הסנקציות על איראן. טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הוא הנחה משרד האוצר האמריקני להגביר את העיצומים נגד טהרן. כזכור, ארה"ב מאשימה את איראן כי תקפה משטחה מתקני נפט של סעודיה. לאחר האירועים איים טראמפ כי ארה"ב מוכנה להגיב על התקיפה, ורק מחכה למוצא פיהם של הסעודים. איראן מצידה איימה מנגד כי כל הנכסים האמריקניים בטווח של 2000 ק"מ מטהרן נמצאים בטווח הטילים שלה.

מוקדם יותר דווח כי סעודיה הביעה נכונות להצטרף לקואליציה בהובלת ארה"ב שמטרתה אבטחת דרכי המים של המזרח התיכון. סוכנות העיתונות הסעודית המנוהלת על ידי המדינה פרסמה הצהרה, בה ציטטה גורם רשמי אנונימי על כך שהממלכה הצטרפה למבנה הבינלאומי לביטחון ימי.

אולי יעניין אותך גם