חברת ההזנק GK8 מגייסת בסיד

חברת ההזנק GK8 מגייסת בסיד

קרדיט צלמת: אסנת קרסננסקי

מריוס נכט, ממייסדי חברת צ'ק פוינט, ודיסקונט קפיטל, זרוע ההשקעות של בנק דיסקונט, הובילו השקעת סיד של 4 מיליון דולר בחברת הסטארט-אפ GK8 מתל-אביב, שפיתחה פתרון מקצה לקצה לניהול נכסים דיגיטליים. בסבב הגיוס השתתפו קרן ההון סיכון EdenBlock, קרן iAngels, IDEAL-HLS, StratX ורשות החדשנות.  
 
GK8, שפעלה עד עתה באופן חשאי ונחשפת היום, פיתחה טכנולוגיה מוגנת בפטנטים שמאפשרת שליחה של טרנזקציות מאובטחות לבלוקצ'יין ללא צורך בחיבור ישיר או עקיף לאינטרנט. הטכנולוגיה של GK8 לשירותי משמורת (custody) של נכסים פיננסיים כבר מנהלת באופן מאובטח נכסים דיגיטליים עבור מספר לקוחות, ביניהם eToro, פלטפורמת גלובלית המאפשרת מסחר והשקעות במגוון רחב של נכסים.
 
GK8 מייעדת את הפתרון שפיתחה לגופים שמחזיקים מטבעות קריפטו וביניהם מוסדות פיננסיים, גופים המספקים שירותי משמורת, בורסות וקרנות גידור.
 
GK8 נוסדה ביולי 2018 על ידי מנכ"ל החברה ליאור לאמש ועל ידי שחר שמאי, ה-CTO, שעסקו באבטחת הנכסים האסטרטגיים של מדינת ישראל בפני מתקפות סייבר במסגרת עבודתם במשרד ראש הממשלה. לאמש ושמאי איתרו נקודות תורפה באבטחת אחד מהארנקים הקרים המאובטחים בשוק. אחרי שראו עד כמה קלה היתה המשימה, הבינו לאמש ושמאי שהאקרים ישקיעו מיליונים כדי לגנוב מיליארדים והחליטו לפתח מערכת מוסדית מאובטחת מקצה לקצה לניהול נכסים דיגיטליים. הוועדה המייעצת של GK8 כוללת את פרופ' ערן טרומר, מומחה הצפנה ומייסד חברת Zcash ואת אילן לבנון, שניהל את תחום אבטחת הסייבר ביחידת מודיעין. החברה מעסיקה 10 עובדים ומגייסת עובדים נוספים.
 
פתרונות קיימים לשירותי משמורת של נכסים דיגיטליים, שבהם משתמשים מוסדות פיננסיים וגופי ממשל, אינם עומדים בתקנים של אבטחה ברמה מוסדית. נכסים דיגיטליים שמבוססים על טכנולוגיית בלוקצ'יין צריכים לעמוד לא רק בפרוטוקולים קיימים של אבטחה אלא גם בתקנים גבוהים יותר, שכן טרנזקציות שנחתמו הן בלתי הפיכות. למרבה הצער, פתרונות קיימים לארנקי בלוקצ'יין, הנחלקים ל"ארנקים קרים" ול"ארנקים חמים", חשופים לפריצות אבטחה משמעותיות. ראיה לכך היא העובדה שבמחצית הראשונה של 2019 בלבד נגנבו מטבעות קריפטו בהיקף כספי של 4.26 מיליארד דולר כתוצאה מהונאות ומעשי מרמה.
 
כדי להתמודד עם האתגר, פיתחו מומחי GK8 טכניקות קריפטוגרפיות קנייניות שמאפשרות ביצוע טרנזקציות של נכסים דיגיטליים בבלוקצ'יין בזמן אמת ללא כל צורך בחיבור לאינטרנט. טכניקות אלה מספקות סביבה מאובטחת לחתימה על טרנזקציות בלוקצ'יין ולביצוע התאמה באופן אוטומטי ומאובטח. הטכניקות שפיתחה החברה, המוגנות על ידי חמישה פטנטים, מאתגרות הנחות יסוד הנוגעות להעברת מטבעות קריפטו ומבטלות למעשה את הווקטורים השונים לכל תקיפה של העברת נכס.
 
יכולות אלה אפשרו ל-GK8 לפתח את הארנק הקר המאובטח הראשון והיחיד בעולם המצויד ביכולות של ארנק חם. כתוצאה מכך, העברות של נכסים דיגיטליים המאובטחות על ידי GK8 הופכות לבלתי נגישות לפורצים פליליים ולמתקפות סייבר מאורגנות. על בסיס יכולות אלה פיתחה GK8 מערכת מוצפנת מקצה לקצה לניהול ולאבטחה של נכסים דיגיטליים מעבר להישג ידם של האקרים.
 
ליאור לאמש, מייסד משותף ומנכ"ל GK8, מסר: "המוסדות הפיננסיים ברחבי העולם כבר הפנימו את הפוטנציאל של מהפכת הבלוקצ'יין, אך רבים מהם טועים כאשר הם חושבים שהנכסים הדיגיטליים שלהם מאובטחים כי הבלוקציין נחשב מאוד מאובטח. הבעיה האבטחתית נמצאת אצל משתמשי הקצה שצריכים לתקשר ולדבר עם הבלוקציין כדי לאשר טרנזקצייה. אנחנו ב-GK8 לא רק זיהינו ופתרנו בעיה אקוטית באבטחת טרנזקציות אלה, אלא מינפנו את יכולותינו כדי ליצור פתרון מקיף ועובד שמנהל ומאבטח נכסים דיגיטליים עבור לקוחות גלובליים שמנהלים כמיליארד דולר".
 
אליהו אסיף, מנהל אבטחת מידע בחברת eToro, ציין: "GK8 סיפקה לנו פתרון למגוון השלם של האיומים, כולל מתקפות בחסות מדינות, כמו המתקפות שהיינו עדים להן לאחרונה נגד מוסדות פיננסיים ברחבי העולם".

אולי יעניין אותך גם

By Spc. Micah E. Clare, U.S. Army - This image was released by the United States Army with the ID 070930-A-2013C-254 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4556991

דיווח: רק"מי M1117 ראשונים הגיעו לאוקראינה מארה"ב

רק"מים אלו הינם חלק מחבילת הסיוע הצבאי האמריקאית בשווי של 400 מיליון דולרים שהוכרז עליה בחודש נובמבר 2022