חיל האוויר האמריקני מקצה מיליארדים ליכולות לחימה בחלל

הצבא האמריקני יקצה עד 30 מיליארד דולרים לפיתוח יכולות לחימה בחלל

 

מטוסי F-35b אמריקנים. צילום: AP

חיל האוויר האמריקני יקצה עד 30 מיליארד דולר בפעולות מרובות תחומים וביכולות לחימה בחלל, כך לפי פרסום של breakingdefense.com . ממלא מקום מזכיר חיל האוויר, מאט דונובן, אמר לעיתונאים כי השירות ביצע סקירה לגבי המשך הרלוונטיות של תכניות לאסטרטגיית ההגנה הלאומית ולמשימה העתידית של חיל האוויר. דונובן הסביר כי מדובר בתהליך שיזם שר ההגנה מארק אספר.

האיומים מאיראן, עזה וחיזבאללה: הצצה לגיליון החדש של מגזין ישראל דיפנס

"נניח שכוחות היבשה של ארה"ב מאבדים תקשורת מכיוון שלוויין תקשורת נחסם על ידי לוויין אויב. כדי לשחזר את התקשורת, במקום לנסות לירות בלוויין האויב ממסלולו, אולי האמצעי הנגדי הטוב ביותר הוא שמטוסי f-35 של חיל האוויר יפציצו את מרכז בקרת הקרקע של האויב כדי שלא יוכלו לשלוט בלוויין. אבל לפני שהמטוסים יוכלו לטוס פנימה, אולי אתה צריך תותחנים של הצבא כדי להרוס סוללה נגד מטוסים של האויב", אמרו בכירי חיל האוויר.

משרד ההגנה האמריקני חותר לסימפוניה מתוזמרת דיגיטלית של פעולות בכל חמשת תחומי המלחמה - יבשה, ים, אוויר, חלל וסייבר. במקום רצף פעולות קפדני, בו תקיפות אוויריות פותחות דרך לכוחות היבשה, הרעיון הוא לנצל יתרונות בתחומים שונים. חיל האוויר רואה עצמו כמנהיג הגיוני לסוג כזה של שילוב מורכב של כל התחומים, בעיקר בגלל הניסיון שלו בתיאום פעולות אוויר וחלל ברחבי העולם , כך לפי הפרסום.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית