מחכים לקולות החיילים: שיעור הצבעה גבוה בצה"ל

70.7% מהמשרתים מימשו את זכותם הדמוקרטית בבסיסי צה"ל. עם זאת, מדובר בנתון נמוך במעט מהבחירות הקודמות. עשרה אחוז נוספים הצביעו בקלפיות אזרחיות. אז כיצד ישפיעו קולות החיילים? 

חיילי צה"ל מצביעים לכנסת ה-22. צילום: דובר צה"ל 

הבחירות לכנסת ה-22 הסתיימו וכך גם ההצבעה בקלפיות השונות. בזמן שתוצאות האמת ממשיכות לזרום, בוועדת הבחירות המרכזית ימתינו, כמו המפלגות השונות, לקולות החיילים., שיגיעו בהמשך. בשל השוויון והמצב הפוליטי שנוצר במסגרת חלוקת המנדטים, קולות החיילים לא יגרמו לשינויים דרמטיים, אך הם בהחלט יכולים עוד להשפיע על תמונת המנדטים. במצב הפוליטי שנוצר, כאמור, כל שינוי במנדטים יכול להשפיע על מצב העניינים.

האיומים מאיראן, עזה וחיזבאללה: הצצה לגיליון החדש של מגזין ישראל דיפנס

שיעור ההצבעה בקרב משרתי צה״ל עמד על 70.7%, נתון נמוך יותר מהבחירות הקודמות, שעמד על 72.5%. ‏בנוסף, כעשרה אחוזים מהמשרתים הצביעו בקלפיות אזרחיות במקום מגוריהם.

לאור נסיבות מבצעיות וצרכים מיוחדים בכל גזרות הביטחון השוטף, החלו בצה"ל את ההצבעה כבר במוצאי השבת האחרונה. כ-656 קלפיות הוצבו בבסיסים, מתוכן 140 קלפיות ניידות אשר פעלו במוצבים, בתצפיות, במעברים וביחידות קטנות ומרוחקות (כולל שטחי אימונים).

ראשונים להצביע היו חיילי חיל הים, והקלפיות של הצבא הגיעו אפילו עד בסיס הוד מלכותה בבריטניה. בשבועיים האחרונים התקיים בבריטניה תרגיל ״Cobra Warrior” בהשתתפות חיל האוויר וחילות אוויר נוספים. במסגרת התרגיל, הובאה לבסיס "וודינגטון" בבריטניה קלפי שאפשרה למשרתי צה״ל השוהים בבריטניה להצביע ולממש את זכותם הדמוקרטית. מדובר צה"ל נמסר כי נרשמו אחוזי הצבעה גבוהים בקלפי. בין השאר, הצביעו בבסיס חיל האוויר הבריטי, ראש להק אוויר, תא"ל אמנון עין-דר ומפקד התרגיל, סגן אלוף ד׳.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית