דו"צ היוצא: "הבאנו לשינוי בהיערכות האויב"

לאחר שטקס החילופים נדחה עקב המצב בצפון, נכנס לתפקידו דובר חדש לצה"ל. הקצין היוצא, תא"ל רונן מנליס: "דוברות אחראית הצליחה להרחיק מלחמות". הדובר הנכנס, תא"ל הדי זילברמן: "המערך הוא כלי מבצעי חשוב בצה"ל"

תא"ל מנליס בטקס חילופי דובר צה"ל. צילום: יחידת דובר צה"ל 

אחרי שטקס החילופים נדחה בעקבות המתיחות הביטחונית בצפון, סיים היום (א') דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, את תפקידו. מי שהחליף אותו בתפקיד הוא תא"ל הדי זילברמן, שכזכור, נבחר לתפקיד לאחר שגיל מסינג הודיע כי הוא מוותר על המינוי בעקבות חשיפה כי שימש כסוכן משטרתי בפרשת השחיתות בישראל ביתנו.

האיומים מאיראן, עזה וחיזבאללה: הצצה לגיליון החדש של מגזין ישראל דיפנס

תא"ל מנליס אמר בטקס החילופים: "אני יודע שפעילותנו הביאה לשינוי בהיערכות האויב, שהצלחנו להוביל מהלכי תקשורת בין-לאומיים ואני בטוח שדוברות שקולה ואחראית הצליחה להרחיק מלחמות ועימותים כשהיה ניתן לעשות כך. אני חושב שנכון להמשיך ולהעצים מאמץ זה ולהרחיבו תוך ניצול ההשתנות בטכנולוגיה, ברשתות החברתיות, לצד השינוי במאפייני העימותים הצבאיים".

"האתגרים הביטחוניים גם העמידו אותנו, ואותי באופן אישי, בחזית הדברור. כך מצופה מדוברים צבאיים - עלינו להיות שם בחזית. אך לצד הדוברות הצבאית חייב להיות גם מנגנון מדינתי שמוביל את מאמצי הדוברות וההשפעה המדינתיים. לא מנגנון תיאום או סנכרון כי אם מנגנון עם סמכות ואחריות, שימצה את פוטנציאל הדוברות וההשפעה המדינתי באופן איכותי לטובת משימות המדינה וכחלק מהביטחון הלאומי", אמר מנליס.

דובר צה"ל הנכנס תא"ל הדי זילברמן

מחליפו בתפקיד, תא"ל הדי זילברמן אמר: "בשבועות האחרונים נחשפתי לאיכות יוצאת הדופן שלכם, כמו גם למרכזיות מערך דובר צה"ל כחלק מהמענה המבצעי השלם של צה"ל.

אני מכיר את צה"ל לפני ולפנים ויודע כי איכותה של יחידה נשענת בראש ובראשונה על יכולותיהם וכישוריהם של אנשיה. הביצועים שלכם, יום יום, ובמיוחד באירועים מבצעיים, הפכו את מערך דובר צה"ל לכלי מבצעי בעל חשיבות ראשונה במעלה לצה"ל כולו".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית